Bij de lancering vorig jaar enkel te krijgen met straf motorgerief, vanaf vandaag valt er ook een bravere viercilinder diesel te bestellen onder de kap van de 6 Reeks Gran Turismo. Spek naar Belgische bek.
Daarmee is het niet de eerste viercilinder onder de kap van de 6 GT - want ook de 30i doet het met vier cilinders -, het is wel een welgekomen toevoeging aan het gamma. Want draai of keer hoe je het wil, zo'n 20d-uitvoering zal gretig aftrek vinden in onze contreien. De formule is gekend; vier cilinders, 2-liter groot en goed voor 190 pk en 400 Nm koppel. Cijfers waarmee je de Gran Turismo nog steeds in een respectabele 7,9 seconden naar de honderd weet te sturen.
Al koop je deze 20d vooral voor de fiscale cijfers. 4,8 liter, daarmee zou hij per honderd kilometer toe moeten komen en de C02 uitstoot ligt op 127 g/km. Niet je meug, zo'n 'petieterige' diesel, dan is er ook nog de 30d en 40i in 6 GT-land, potente zes-in-lijn-motoren.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen