Met de Ignis biedt Suzuki een eigenzinnig alternatief aan in het petieterige A-segment. De eigenzinnige hatchback/ crossover krijgt nu een opfriskuur die 'm uitrust met een nieuwe motor.
Dat de line-up van Suzuki grotendeels bestaat uit buitenbeentjes, dat hebben we te danken aan rakkers zoals de Jimny en de Ignis. Die laatst krijgt 4 jaar na zijn lancering een opfriskuur. Geen wereldschokkende vernieuwingen, wel subtiel bijgeschaafde looks en een nieuwe motor.
Nieuwe 1.2
Visueel geniet de Ignis facelift alvast van een stoerdere voorbumper met dank aan de geïncorporeerde bullbar. Volledig uit plastic natuurlijk, waardoor die weinig zal doen om de carrosserie te beschermen. Nu, het staat stoer natuurlijk, dus dat geven we kleine Japanner. Voorts spreekt Suzuki van nieuwe kleuren en een opgefriste grille en achterbumper.
Daarnaast installeert Suzuki een nieuwe instrumentencluster in het interieur. Die mag dan de snelheid tonen van de nieuwe motor voorin. Net zoals voordien een 1.2-liter viercilinder, al mag de nieuwe benzinedrinker het doen met een elektronisch inlaat, variabele kleppentiming en elektronisch gestuurd koeling voor de zuigers. Enfin, de 1.2... maar dan wat slimmer.
Die Viercilinder wordt trouwens standaard aan de man gebracht als milde hybride. Daarbij wordt een kleine accu van 10-Ah gebruikt om het verbruik te temperen. Verwacht geen waanzinnig winst maar alle beetjes helpen natuurlijk. Tegen de zomer zal de opgefriste Ignis bij de dealer de zonneschijn meepikken.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen