Alles moet meer, harder en sneller. Een strijd tussen automerken die er toe leidt dat de fabrikanten allerhande (elektronische) snufjes moeten implementeren om het geheel in het gareel te houden. Dat de puurheid daardoor verdwijnt? Tja, dat maken ze goed door een driftmodus te installeren, niet Mercedes?
Ford was het eerste merk dat er die marketingnaam op plakte, Mercedes volgt nu. Met wat juist? Wel, de Ford Focus RS stuurt zijn kracht tegenwoordig naar de vier pootjes maar met de hulp van een driftmodus kan je toch wat de hooligan uithangen. De nieuwe Mercedes-AMG E 63 volgt in die voetstappen. Want om de rijken der aarde te paaien heeft het ding waarschijnlijk 3 miljoen miljard pk.
Onbestuurbaar natuurlijk, waardoor Mercedes zich verplicht voelt om vierwielaandrijving onder het geheel te plaatsen. Juist ja, de afdeling die ooit naam en faam verwierf met haar driftende maniakken zit zo diep in de pk-strijd dat ze hun verleden wat verloochenen.
Of toch niet helemaal? Want moeten we Britse media geloven, dan zal AMG een driftmodus introduceren op de E AMG. Inderdaad, een zakensedan met - en nu een iets meer realistische gok - 600 pk die een driftknop krijgt. Waardoor tot 100% naar de achterwielen kan. Dat daardoor de elektronica een heel deel van het driftkunnen overneemt... zal het koperspubliek worst wezen.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen