De coronacrisis heeft een stevige streep getrokken door ons dagelijkse leven. Ook door de plannen met onze duurtester. De Vitara, die eerst alleen van stal zou komen voor essentiële verplaatsingen, wordt nu ingeschakeld in de zorgsector.
“Blijf in uw kot”, het geldt ook voor onze duurtester. 1-WMP-595 is door het stilvallen van de gehele autosector – en dus ook van het nationale perspark van de importeurs – al wekenlang de enige auto ten huize Bervoets. Zoals het hoort in deze coronatijden brengt hij het merendeel van zijn tijd door in de garage, en komt hij alleen buiten voor essentiële verplaatsingen.
Die verplaatsingen beperken zich sinds kort niet alleen tot netjes gespreide tripjes naar de supermarkt, maar ook tot dagelijkse tripjes naar een woonzorgcentrum. De vrouw des huizes is immers verpleegkundige in een huisartsenproject in de naburige grootstad, dat door de crisis momenteel stilligt. Zij heeft nu een noodopdracht aangenomen in een WZC zo’n 15 kilometer verderop, en gaat er met de Vitara heen. Ondergetekende werkt immers braaf vanuit zijn kot.
Bandendruk
Twee weken geleden kwam de vrouw des huizes thuis met de melding dat het lampje van de bandendruk aan was. Dat was kort voor de crisis ook al eens gebeurd, maar even bijpompen leek dat probleem te verhelpen en het leek toen dus niet zo van belang te zijn. Maar sinds vorige week volgden de tripjes naar de pomp elkaar sneller op, en een reservewiel heeft 1-WMP-595 helaas niet.
Een telefoontje naar Suzuki dan maar, dat zijn werkplaats op de hoofdzetel sinds kort opnieuw beperkt opendoet. Afgelopen maandag kon de Vitara er terecht, en bleek een nietje in de achterband de boosdoener. Het probleem is dus verholpen, waardoor onze Vitara opnieuw volop ingeschakeld kan worden in de zorgsector. En daarnaast netjes in zijn kot blijft, natuurlijk.
Lees ook onze vorige verslagen over onze Suzuki Vitara-duurtester:
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 2 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 2 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 19 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 22 uur geleden