Op het salon van Parijs zal Toyota de nieuwe generatie Auris voorstellen. De tweede generatie biedt een verscheidenheid aan aandrijvingen aan, van diesel- over hybride- tot benzinemotoren. Het design is meer uitgesproken dan de eerste reeks (let op de Under Priority grille en de Keen Look koplampen) en toont de nieuwe designstijl van Toyota. Hij is 55 mm lager dan zijn voorganger en biedt dan ook een betere luchtweerstand.
Toyota wilde tegelijk ook de kwaliteit van de materialen in het interieur verbeteren.Daarbij krijgen de achterste inzittenden 20 mm meer knieruimte en groeide de bagageruimte tot 360 liter. De buitenzijde zelf groeide met 30 mm, tot een totale lengte van 4.275 mm. De 1.8 benzinemotor wordt gekoppeld aan een elektromotor, met als resultaat de Hybrid Synergy Drive die we al langer kennen. De benzinemotoren zijn de 1.33 en de 1.6. Voor de diesels doet Toyota beroep op de eveneens bekende 1.4 en 2.0 D-4D.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 16 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden