De Carrera 4 krijgt een 3,4l zescilinder mee met 350pk. Met een gewichtsbesparing van 65kg ten opzichte van zijn voorganger moet deze in slechts 4,5sec naar 100 spurten. Zijn zwaardere cabriolet-broer doet daar 0,2sec langer over. De Carrera 4 krijgt, zoals traditie het voorschrijft, een bredere achterkant (22mm) die het onder andere mogelijk maakt om bredere wielen te steken. Zijn topsnelheid ligt op 285 km/u.
De performante Carrera 4S neemt het een trapje hoger met een 3,8l die niet minder dan 400pk voortbrengt. Hij schiet van 0 naar 100 in slechts 4,1sec, de cabriolet doet er 4,3sec over. Ophouden doet hij pas bij 300 km/u.
Het verbruik in de Carrera 4 zou 16 procent beter zijn geworden ten opzichte van zijn voorganger. De Carrera 4 moet op papier slechts een 7,2l/100km gaan verstoken. De 4S neemt genoegen met een verbruik van 7,6l/100km.
Bij alle modellen kan optioneel een automatische zevenbak met dubbele ontkoppeling besteld worden.
In hetzelfde persbericht geeft Porsche ook mee dat vanaf nu elke 911 beschikbaar gaat zijn met een adaptieve (radar-gestuurde) cruise control.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen