Het is wat pijnlijk aan het worden. Bugatti wilde 450 stuks van de Veyron bouwen en aan de man brengen, maar dat ging wat minder vlot dan verwacht. In Genève zal in maart het laatste exemplaar te zien zijn.
Wolfgang Durheimer, baas van Bugatti, verklapte het nieuws aan het Duitse Auto Motor und Sport, zonder al teveel in te gaan op de details. Daarmee is het wachten op wat Volkswagen met Bugatti van plan is, als het enige productiemodel wegvalt.
De Veyron is sinds 2005 in productie en sindsdien zijn er dus ongeveer 450 exemplaren buitengereden, hoewel de laatste volgens Durheimer dit jaar zal worden gebouwd. Het leek erop dat Bugatti vooral bij de laatste exemplaren veel moeite moest doen om kopers te vinden getuige de vele speciale reeksen. Met een catalogusprijs tussen de 1,4 en 2 miljoen euro is dat natuurlijk niet onlogisch. 2007 en 2008 waren overigens de topjaren op vlak van verkoop, met respectievelijk 81 en 71 exemplaren.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 3 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 5 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 8 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 9 uur geleden