Deurklinken, bescheiden velgen en een nummerplaat in de Audi-grille? Dit begint stilaan op de productieversie te lijken die later dit jaar van de band in Brussel zal rollen.
Een automerk dat niet bezig is aan een elektrische wagen, je komt ze bijna niet meer te tegen. Wat je des te meer tegen komt is deze Audi e-tron. In Genève bijvoorbeeld. Want Audi poot 'm niet op de stand neer maar laat de elektrische crossover rondtoeren in de 'mooiste' stad van Zwitserland (als je iets hebt met drukke, stinkende steden). Belangrijker is natuurlijk dat we eindelijk een zicht krijgen van het productiemodel dat eind dit jaar nog van de band moet rollen in de Audi-fabriek in Vorst (Brussel). Denk hier nog normale zijspiegels bij en je hebt 'm beet.
De e-tron wordt een belangrijke wagen voor het merk met de vier ringen, want de gehele VW Groep probeert zich een nieuw groen imago aan te meten. Elektrificatie zal daarbij voorop staan. Specificaties houdt Audi nog altijd verstopt onder de digitale camouflage. Al zou de range heus boven de 500 km komen te liggen en beschikt de e-tron al zeker over vierwielaandrijving. Dit, of een Jaguar i-Pace, of een Tesla Model X of een Hyundai Kona Electric? Keuze genoeg voor elektro-believers binnenkort.
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 14 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden