Hoewel moeder Toyota waarschuwt dat de wereld niet klaar is voor EV's, lanceert dochterbedrijf Lexus de LF-Z. Die conceptwagen moet ons klaar maken voor een volledig elektrische auto van het merk die tegen 2025 op de markt moet verschijnen.
Toegegeven, Lexus heeft momenteel al een EV in het gamma maar die UX 300e laat zich baseren op de reguliere UX en is derhalve geen elektrische auto die van de grond af werd ontwikkeld. Deze LF-Z concept moet aantonen dat Lexus evenwel bezig is met de ontwikkeling van een volbloed EV. En in één adem laat Lexus ook nog weten dat het tegen 2025 maar liefst 20 nieuwe auto's gaat introduceren die hybrid, plug-inhybrid of full electric zijn. Zonder twijfel horen facelifts daar ook bij.
Spindle Body
Maar nu terug naar die LF-Z, een conceptauto zoals we 'm gewoon zijn van het Japanse merk. Met scherpe lijnen die de boventoon voeren. Al moet gezegd dat deze concept een stuk vloeiender oogt dan de huidige productiemodellen van Lexus. Zonder twijfel komt dit de stroomlijn ten goede. Zo spreekt Lexus niet meer van de Spindle Grille, voortaan is het een Spindle Body. Kijk, maak er van wat je wil.
Met nog vier jaar aan productietijd is het natuurlijk interessant om te zien met welke specificaties deze LF-Z uit zal pakken bij lancering. Wel, slecht nieuws, want hoewel deze concept een voorbode moet zijn van een nieuwe EV van het merk wordt er met geen woord over de specificaties gerept. Al wat Lexus momenteel kwijt wil is dat deze LF-Z rijdt op een elektrisch platform en beschikt over twee elektromotoren. Vermogen, accupakket, gewicht? Uw gok is zo goed als de onze.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 3 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 3 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 20 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 23 uur geleden