Nu Aston Martin eindelijk zijn broodnodige geldschieter gevonden heeft, komt er stilaan meer duidelijkheid over de toekomstplannen. Staan niet meer hoog op de prioriteitenlijst: elektrische modellen.
In een gesprek met het Britse Auto Express zegt Aston Martin dat er door de komst van Lawrence Stroll, de nieuwe geldschieter, het een en ander is veranderd op vlak van productieplanning. Grootste slachtoffer van die verandering lijken Astons elektrische modellen te worden.
De introductie van Lagonda, het elektrische luxemerk, is alvast uitgesteld. Dat zou niet langer in 2022 verschijnen, zoals aanvankelijk gepland, maar opschuiven naar 2025. De Rapide E staat nu officieel op pauze. “Investeringen in elektrische modellen moeten wachten tot na 2025”, zo klinkt de officiële uitleg.
Al worden de hybrides, broodnodig om de CO2-uitstoot te verlagen, niet vergeten: “Al onze modellen zullen tegen het midden van dit decennium een of andere vorm van elektrificatie krijgen”, zegt CEO Andy Palmer. In 2022 moet het eerste model verschijnen met een hybride V6. Dat wordt wellicht de DBX, waar Aston Martin veel van verwacht.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 4 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 4 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 21 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden