
Wie de Volkswagen ID. Life Concept van vorig jaar een knappe verschijning vond, is eraan voor de moeite. In Wolfsburg zou het studiemodel namelijk geschrapt zijn uit de lijst van mogelijke productiemodellen. De ID.2, zoals die zou gaan heten, komt er echter nog steeds maar gaat er dus anders uitzien.
Als we de tijdelijk herrezen E-Up! even buiten beschouwing laten, heeft Volkswagen momenteel al drie nieuwe elektrische modellen in de catalogus: de ID.3, ID.4 en ID.5. Binnenkort krijgen die versterking van de nog grotere ID. Buzz, maar op een compacter en betaalbaarder elektrisch model is het nog wachten tot 2025. Die ID.2 moest naar het voorbeeld van de ID. Life Concept gaan gebouwd worden, maar daar zou Volkswagen nu op terugkomen.
ID.2 wordt nog gekker
Volgens onze Duitse concullega’s van Automobilwoche zou het team van hoofdontwerper Jozef Kaban namelijk werken aan een gloednieuw ontwerp voor de ID.2 nadat de ID. Life in de prullenmand beland is. De compacte EV moet volgens de Duitsers nog meer gericht worden op een jonge doelgroep, wat ergens verwonderlijk klinkt aangezien de ID. Life — naar onze bescheiden mening — het toch al best diep in de categorie ‘funky’ ging zoeken. Zo verscheen het studiemodel ten tonele met een koetswerk dat hints naar de Golf 1 combineerde met een modern crossoversilhouet.

De voorlopige technische gegevens van de ID. Life zouden wel nog overeind blijven bij de transitie naar de ID.2. De betaalbare EV zou dus staan op een ingekorte en voorwielaangedreven versie van het MEB-platform, dat tegenwoordig ook onder Volkswagens andere elektrische producten schuilgaat. In het geval van de ID. Life was de elektromotor goed voor 234 pk en kon het accupakket van 57 kWh hem een rijbereik bieden van maximaal 400 kilometer. Ook het geplande lanceringsjaar van 2025 zou ondanks de koerswijziging overeind blijven.
Recente reacties
Vraag: liever trajectcontroles of flitspalen?
kamp zoweinigmogelijkcontrole maar als het dan toch moet kamp trajectcontrole
Door Jan De Groote 6 uur geleden
Vraag: liever trajectcontroles of flitspalen?
trajectcontroles, véél rustiger rijden. Bij flitspalen stampen ze op hun rem wat zeker de...
Door markske 7 uur geleden
Het rommelt in Europa: E-Fuels dan toch geldig na 2035 en Euro 7-norm op de schop?
het kleine europa is vooral bezig zijn burgers te wurgen. De rest van de wereld doet rustig verder...
Door suskewiet 9 uur geleden
Rijtest: BMW 220i Coupé (2023)
Voor dat geld is de nieuwe Toyota Gt 86 steeds de betere keuze Meer pk, manueel en meer rijplezier...
Door Yves 1 dag geleden