Sportievelingen verheugt u, want er is hoop voor de toekomst. Volgens de geruchten zou Hyundai binnenkort namelijk een productieversie van zijn N Vision 74 conceptcar voorstellen. De sportwagen zou door het leven gaan als Pony Coupé, en flink wat vermogen halen uit een elektrische aandrijflijn.
Elektrische auto’s mogen dan wel over een bloedstollend acceleratievermogen beschikken, maar veel échte sportwagens op stroom zijn er momenteel nog niet. Kijk maar eens in de catalogus van Hyundai, waar ze de voorbije jaren gesleuteld hebben aan een gamma van sportieve N-modellen die stuk voor stuk worden aangedreven door klassieke verbrandingsmotoren. Binnenkort komt daar echter verandering in met de eerste N-auto op stroom, de Ioniq 5 N… En ook daar zouden de Koreanen het nog niet bij laten.
Stekker of brandstofcel?
Als we de geruchten mogen geloven, zou Hyundai namelijk van plan zijn om de N Vision 74 in productie te nemen. Die conceptcar werd een klein jaar geleden met retrodesign en al voorgesteld om de toekomst van het sportieve N-label in de verf te zetten. Die toekomstvisie zou binnenkort al realiteit moeten worden, want er wordt gefluisterd dat Hyundai op 27 mei een ‘Pony Day’ organiseert en daar een productieversie onder de noemer ‘Pony Coupé’ voorstelt… Al neem je dit allemaal best met een korreltje zout. Zo hebben wij dit gerucht opgepikt van een Koreaanse publicatie genaamd Money Today — ja, graag — en vermeldt die bron nergens waar ze hun informatie vandaan halen. Maar goed: wij zouden er alleszins niks op tegen hebben.
Het klinkt ook best realistisch dat Hyundai hiermee bezig is, want tot voor kort koesterden ze plannen voor zowel een zuiver elektrische sportieveling als eentje op waterstof. Die laatste — de Vision FK — werd geannuleerd nadat Hyundai zijn samenwerking met Rimac stopzette, maar de elektrische sportwagen zat naar verluidt al te ver in zijn ontwikkeling om er gewoon mee op te houden. Toen werd er verklapt dat die het levenslicht zou zien in 2023, dus de twee geruchten zouden wel eens gelinkt kunnen zijn. De N Vision 74 conceptcar zelf haalde de stroom voor zijn elektromotoren wel uit waterstof, goed voor 680 pk en 900 Nm koppel. De productie-Pony zou dus ook nog steeds een brandstofcel onder de kap kunnen hebben, als die er natuurlijk echt komt. We weten het nog voor het einde van deze maand…
Recente reacties
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Eigenlijk bitter weinig, behalve dat ze op het nieuwe 'EMA'-platform moeten staan en ook ergens in...
Door Joram 12 uur geleden
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Hebben jullie al meer info omtrent de andere modellen die Land Rover onder de naam Range Rover wilt...
Door this 15 uur geleden
Meer laadpalen en betalen met bankkaart: zo gaat de EU elektrisch rijden stimuleren
Je moet toch helemaal niet hard zoeken naar snelladers waar je kan betalen met bankkaart? Buiten...
Door this 1 dag geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Ga jij deze auto dan nog kopen? Want in België ga je deze denk ik bijna niet zien rondrijden....
Door this 1 dag geleden