instap-Z4 met sDrive18i vergezelt facelift BMW Z4

2013 BMW Z4 facelift

Na een carrière van vier jaar wordt de BMW Z4 bijgewerkt. Naast wat uiterlijk opsmuk betekent dat ook een nieuwe motorisatie, of beter: een nieuwe vermogensvariant.

De Z4 zag er eigenlijk nog best goed uit en dat leken ze bij BMW ook te vinden. Daarom geen ingrijpende veranderingen maar eerder een subtiel straktrekken van de plooien. Een diffusor in de achterbumper, een hertekende voorbumper vergezellen de lichtjes gewijzigde koplampen. BMW biedt ook een M Sportpakket aan naast wat nieuwe kleuren en een ander setje velgen.

2013 BMW Z4 facelift

Wie de 184 pk en 270 van de sDrive20i te fel vond, kan nu tevreden zijn dat BMW een sDrive18i introduceert. Die heeft dezelfde motor met TwinPower Turbo maar brengt 156 pk en 240 Nm. Daarmee rijdt hij in 7,9 seconden van 0 naar 100 km/u en bereikt hij zijn topsnelheid op 221 km/u. BMW stelt een verbruik van 6,8l/100 km voorop, gelijk aan een uitstoot van 159 g/km aan CO2. De overige motoren blijven onveranderd in het gamma zitten.

2013 BMW Z4 facelift

De lancering van de Z4 facelift is voorzien voor maart volgend jaar.

Laatst gepubliceerd

Reacties (13)

Plaats een reactie
Yvesw 18:11
afbeelding van Yvesw

Serieus ondermaatse foto's voor een perspublicatie van zo'n "groot" merk. Storende schaduw op de watervalfoto en die foto met de man aan het stuur is eerder een "journalistieke foto" dan "persfoto" (om dan nog maar te zwijgen dat er op niets is scherpgesteld...).

Over de wagen zelf, meh, het is crisis. Als ze op deze manier nog eens 10% meer modellen kunnen verkopen, wie zijn wij om ze tegen te houden? Het zijn de klanten die "dom" zijn om een wagen te kopen met te weinig kracht. Naar wat ik hoor is de sdrive20i al behelpen troef.

Spijtig dat ze hiermee wel hun marktidentiteit en klasse overboord smijten. In de jaren 90 hadden ze waarschijnlijk een Z2 gemaakt als instapper, nu is er gewoon dat budget niet meer (lees: ze durven het niet investeren in zo'n meuk waar ze amper op verdienen).

Yannick 20:25
afbeelding van Yannick

toch mooie foto's... dit zijn is ne keer FOTO's en gene render op een gerenderde achtergrond met gerenderde beweging... persoonlijk was ik al helemaal niet wild over de 2.0 dus een nog plattere versie? Vreemd dat hij wel betrekkelijk snel op de 100 zit.

Yvesw 21:30
afbeelding van Yvesw

Ik vind het slordig. Lijkt wel te zijn gemaakt door een kleine PR-afdeling op een verloren zondag. Daarmee wil ik niet zeggen dat de foto's zelf slecht zijn (er zitten enkele oké foto's bij) maar er zit geen lijn en concept in. Van een palmboom naar een designhuis naar een dwaze espresso bar naar een soort berglandschap. Maar swat, zagen over "kwaliteit" zit nu eenmaal in mijn natuur :-)

Techno Patat 16:37
afbeelding van Techno Patat

Zagen ann sich hoor! Je zaagt over allen en nog wat. Kwaliteit is nog het minste :D!

Yvesw 18:55
afbeelding van Yvesw

touché ;-) Al is het lang geleden dat ik het Alfa-blik nog eens heb opengetrokken... :-p

Techno Patat 19:30
afbeelding van Techno Patat

Awel ja, da was me ook al opgevallen sie! Als tegengewicht laat ik dus eventjes weten dat m'n auto op groot onderhoud geweest is en er was niets kapot, nog deed er iets raar! En dat toch wel al 85.000 km lang!

Yvesw 21:05
afbeelding van Yvesw

Ik heb mijn zinnen tegenwoordig gezet op VAG ;-) Momenteel is het vooral de Golf die de volle lading krijgt. Volgende maand misschien Hyundai, wie weet!

Techno Patat 21:21
afbeelding van Techno Patat

ow ow, Hyundai is ook een van m'n protégé's! Ga dan maar op BMW of Audi vitten :p!

Yvesw 21:44
afbeelding van Yvesw

Audi --> VAG --> Doe ik momenteel dus :-p En over BMW heb ik bij dit artikel al geklaagd :-p

Techno Patat 16:39
afbeelding van Techno Patat

Met de foto's heb ik weinig problemen. Waar ik eerder naar kijk is wat de verschillen zijn. Ik zie nu niet dagelijks een nieuwe Z4 (de oude wel, hoe zou dat komen... ;)? ) maar ik kan er niet direct een verschil uithalen op het zicht hoor...

Over de motorisatie. Ik vond de 2.2 een heel leuke motor, de 2.0 is inderdaad wat plattekes. Maar het zal inderdaad zijn van wat ben je gewoon. Ben je een vol geladen V60 1.6 TDI gewoon dan gaat een 2.0 Z4 wel vinnig zijn! Ben je een 2.4 met 240PK gewoon dan mag een sportkarretje als de Z4 wel wat extra push hebben...

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws