Nissan GT-R LM NISMO heeft 1.250 pk en... voorwielaandrijving

nissan-gt-r-lm-nismo-2015_01

Bij Nissan zijn ze niet verlegen om speciale modellen richting Le Mans te sturen. Denk maar aan de gekke Deltawing. Hun laatste inzending ziet er op het zicht iets conventioneler uit, maar drijft wel de voorste pootjes aan.

Het Japanse merk probeert zich de laatste jaren op Le Mans vooral te profileren als het team dat probeert te innoveren. Iets dat ze niet altijd garandeert van winst, maar wel op veel aandacht kan reken. Dat is nu niet anders, want hun LMP1-racer krijgt op z'n minst een speciale set-up.

Onder de kap een 600 pk sterke 3-liter V6 die in shotjes van drie seconden steun krijgt van een 1.000 pk sterke elektromotor om tot een totaal van 1.250 pk te komen (elektrische en gewone pk's mag je nooit zomaar optellen). Tot daar niet echt zo'n afwijkende formule. Ware het niet dat de GT-R LM NISMO zijn kracht naar de voorwielen stuurt.

nissan-gt-r-lm-nismo-2015_01

Inderdaad, de volle 1.250 pk naar de voorwielen (UPDATE: Niet alleen de voorwielen). Om met die kracht om te kunnen gaan zijn de voorste velgen 14-duims breed, terwijl de achterste 9-duims breed zijn. Waardoor ook het rubber vooraan een stuk breder zal zijn. Marc Gené, een coureur die eerder voor Peugeot & Audi reed en testrijders voor Ferrari is, zal één van de bestuurders zijn van de LM NISMO. De andere moet nog bekend worden gemaakt.

nissan-gt-r-lm-nismo-2015_01
nissan-gt-r-lm-nismo-2015_01

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws