Het Duitse Volkswagen feestje in Wörthersee is weer van start gegaan, een evenement waarvan de autobouwer gebruik maakt om haar wildste ideeën is realiteit te brengen. Een nieuwigheid dat ze vandaag de wereld insturen in deze Golf GTI Clubsport.
Een Golf die er cooler uitziet en wat meer power onder de kap krijgt, zo omschrijf je deze GTI Clubsport het best. Een verrassing is hij niet, wat we kregen eerder al schetsen te zien, maar nu hebben we de real deal.
Visueel valt hij vooral op door de duotoon: Oryx White met carbon-grijs. Hij krijgt ook nieuwe bumpers, nieuwe zijschorten, kleine spoiler achteraan en nieuwe 19-duims velgen.
De motor is dezelfde 2.0-liter die we kennen uit de GTI, alleen is die hier goed voor maximum 265 pk. Wie wil kan het blok in overboost duwen waardoor je voor een korte periode 10 procent extra vermogen krijgt. Het koppel zou hetzelfde blijven als de standaard GTI, 280 Nm. Het blok is gekoppeld aan de zestraps DSG maar er zou ook een handbak mogelijk zijn.
Volkswagen heeft nog niets gerept over de sprinttijd van haar nieuwe 'top GTI'. Dat die snel zal zijn staat buiten kijf. De vandaag snelste GTI doet de sprint naar 100 km/u in 6.4 seconden, en die heeft 35 pk minder.
Of hij in productie gaat willen ze officieel nog niet bevestigen. Maar interne bronnen hebben reeds gezegd dat hij er gewoon zal komen, allicht om het jubileum jaar van de GTI in 2016 te vieren.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden