... maar niet voor den dezen. Zoals het bekende spreekwoord gaat. Want de 1 Sedan is een marktspecifiek model voor China. Zonde?
Mooi een jaartje na de concept die BMW voorstelde op de Guangzhou Auto Show in China staan ze er nu met de productieversie. Daarbij gaat de naam van 'Compact Sedan Concept' braafjes naar '1-Series Sedan'. Vertalen naar het Nederlands heeft daarbij geen zin - maar toch: 1 Reeks Berline -, want de kleine sedan blijft plakken in China.
Visueel alvast geen mis karretje. Net zoals de Mercedes CLA en Audi A3 Berline dat ook niet zijn. Denk gekrompen 3 Reeks met stijlkenmerken van de 1 Reeks. De sportievere variant lijkt zelfs een dubbele einddemper achteraan te krijgen. Niet mis.
Voorwiel, toch?
Alle technische details ontbreken op dit moment nog - zoals wel meer bij Chinese lanceringen. Al spreekt BMW van een 1.5-liter en 2.0-liter turbobenzine als krachtbron. Die 1.5 wordt ook gebruikt in de Mini, waardoor we er wel eens vanuit kunnen gaan dat deze 1 Sedan zijn kracht naar de voorpootjes stuurt. Anderzijds heb je ook een 3 Reeks met driecilinder...
BMW spreekt alvast van een 'Global Platform' waarop deze 1 Sedan staat. Hoe dan ook, BMW acht dat dit 'exclusief model geboren is in de juist tijd, op de juiste plaats en voor de juiste mensen.' Mooi taalgebruik om eigenlijk te zeggen; Dikke pech, rest van de wereld!
Recente reacties
Snel wezen: Tesla Model Y vanaf deze vrijdag terug stuk duurder
De Tesla Y, met de Y van yoyo. (Jaja, ik weet dat je jojo met een "j" schrijft.)
Door JL 7 uur geleden
Mercedes VISION EQXX verbruikt 7,4 kWh/100 km, zelfs in de woestijnhitte
En nu dezelfde test bij -5 graag.
Door John 11 uur geleden
Deze elektrische auto’s komen in aanmerking voor de EV-premie van 5.000 euro
De Honda e:Ny1 komt tegenwoordig ook in aanmerking
Door Jan Vanoppen 12 uur geleden
Eerste test: Skoda Superb Combi - Mag het iets meer zijn? (2024)
Je kan letterlijk gewoon de ncap safety ratings hanteren. De passat heeft voor inzittende een 85%...
Door Jordy 17 uur geleden