In China loopt de elektrische versie van de Saab 9-3 al van de band. Vanaf volgend jaar is ook Zweden terug aan de beurt.
Saab's Chinese eigenaar National Electric Vehicle Sweden (NEVS) begon afgelopen week nog de productie van de elektrische 9-3 op Chinese bodem, maar plant met het oog op de stijgende opkomst van de EV nu terug productie in het Zweedse Trollhattan, Saab's thuisstad. De eerste 9-3EVs zouden in de tweede helft van 2018 van de band moeten rollen. De naam 'Saab' komt weliswaar niet meer terug aangezien deze geen onderdeel was van de overname.
Het Chinese bedrijf zegt klaar te zijn voor EV-revolutie en heeft naar eigen zeggen reeds 300.000 orders op zak. Momenteel loopt de 9-3EV al van de band in het Chinese Tianjin waar het bedrijf een fabriek heeft met een capaciteit van 50.000 auto's per jaar. Een cijfer dat het bedrijf tegen eind 2019 wil zien groeien naar 220.000 auto's per jaar. 'Maar ook nieuwe fabrieken in China en Turkije behoren tot de mogelijkheden', aldus topman Kai Johan Jiang. Jiang ziet de toekomst voor de EV positief nu de batterijkost in de laatste drie jaar met twee derde verminderd is.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 9 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden