Reeds meer dan 200 Belgische reserveringen voor elektrische Audi e-tron

audi-e-tron-2

Hoewel niemand de finale modellen van de Audi e-tron en e-tron Sportback al gezien heeft, is er toch al heel wat interesse voor Audi's eerste, puur elektrische productie-auto.

De Belgische Audi-importeur heeft van het afgelopen autosalon handig gebruik gemaakt om de eerste klanten voor zijn puur elektrische e-tron en e-tron Sportback over de streep te trekken. Op die manier wisten ze reeds meer dan 200 klanten over de spreekwoordelijke streep te trekken. Elk gingen ze akkoord met een eerste aanbetaling van zo'n 2.000 euro om op die manier een van de eerste (Belgen) te zijn met een puur elektrische Audi. In ruil kregen ze een uniek reservatienummer waarmee ze hun e-tron of e-tron Sportback uiteindelijk zullen kunnen configureren en bestellen.

Audi eTron Salon Brussel 2018

De Audi e-tron en e-tron Sportback zullen van de band rollen in de Audi-fabriek in Vorst waar momenteel nog de A1 gebouwd wordt. "Het feit dat de wagen bij Audi Brussels gebouwd wordt is ook een belangrijke troef”, aldus Stefan Kerckhoven, Brand Director van Audi Import. De productie van de Audi e-tron, een SUV die zich qua formaat positioneert tussen de Audi Q5 en Audi Q7, start dit jaar nog. Vanaf 2019 wordt de productie van de Audi e-tron Sportback opgestart. Dat model is een grote coupé in het segment van de A7 Sportback.

Porsche-Center-Antwerpen

Laatst gepubliceerd

Reacties (4)

Plaats een reactie
Cédric 21:40
afbeelding van Cédric

De vraag naar aantrekkelijke long-range elektrische auto's is al jaren best groot, maar geen enkele constructeur wil ze in massa bouwen uit schrik hun winstmarges op fossiele auto's kwijt te geraken.

Op mijn werk alleen al zijn er 100 kandidaten voor een elektrische bedrijfswagen à la Tesla Model 3.

Constructeurs, _MAAK ZE_!

Evo X 13:01
afbeelding van Evo X

*praktijkvoorbeeldje: volle batterij goed voor 230 km en niet van groot Mechelen tot aan de zee kunnen geraken, mss niet de bedoeling dat je dit elektrisch doet ok. (Ga 't merk niet noemen doch neen is geen mitsu, en geen Audi zoals hierboven ;) )
*Autoprogramma heeft met cijfers van elektrische wagen en een vergelijkbare benzine wagen aangetoond dat de verbrandingsmotor er globaal goedkoper uitkomt.

Waldo 16:02
afbeelding van Waldo

En wat is nu het praktijkvoorbeeld?
Rijdt je zelf met een EV of zijn het maar assumptions?

evo X 18:24
afbeelding van evo X

Zoals het er staat hé beste: kennissen elektrisch gekocht, naar zee gereden (pakweg 125km) en er niet geraakt.
Heb geen evo maar wel fan van de filosofie en verfijning. Lang geleden zin om eentje te kopen, ontdekt dat woon werk met een evo vrij duur is, + inschrijving toen was hele berg centen. (voor mij toch, maar vandaar de naam he) En met een inmiddels oude 2.0i (4g63 uiteraard) ondervonden dat nog sneller (zoals evo) tussen woon werk laveren geen goed plan is.
Ondertussen betaal je geen tweedehandswagen meer om een evo in te schrijven maar oude 4g63 blijft doen wat hij moet doen, na al die jaren begin je dat speciaal te vinden. Ook de afwerkingsgraad binnenin is stapje hoger dan evo, en ondertussen vind ik vrij vlot vertrekken goed genoeg, hoef niet meer gelanceerd te worden in een doorontwikkelde 2.0i. De gewone standaard 4g63 waarop evo 1 tot 9 is gebaseerd is al geen trage slak op zich.
Misschien gaan we is zot doen en typ 'k is 4g63 ipv Evo X.

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws