Officieel: Mercedes A-Klasse L Sedan (2018)

mercedes-a-class-l-sedan-china-2018_03

De opvolger van de immens populaire Mercedes CLA? Die krijgen we nu al te zien in China in de vorm van de A-Klasse L Sedan. Al mogen we dat van Mercedes eigenlijk niet zeggen.

Een gevalletje 'ping pong' bij het merk met de ster. Want kregen we in Europa de première van de A-Klasse hatchback, dan mogen ze in China uitpakken met de sedanversie. Die heet officieel A-Class L Sedan en is meteen - zoals de naam impliceert - een verlengde versie, iets waar de Chinezen massief op kicken. De compacte sedan adopteert de nieuwe designlijn van Mercedes met het nieuwe 'predator'-gezicht vooraan. Al is het ook achteraan een feestje om te kijken. Waarbij meteen één ding duidelijk wordt: de A was vanaf het begin ontwikkeld met een sedanlijn in gedachten.

mercedes-a-class-l-sedan-china-2018

Hoe kan je anders verklaren dat het achtersteven van de hatchback wat blubberig oogt maar mooi in zijn plooitjes valt bij de sedan? Nu, als je weet dat Beijing Benz Automotive (een joint venture tussen Mercedes en BAIC) dé grootste productiefabriek is voor Mercedes, dan is dit eigenlijk niet zo'n verrassing. Europa zal zich stilaan neer moeten leggen bij de designperikelen van de Chinese automarkt, willens nillens.

Met Renault-kracht

Enfin, terug naar de A-Class L Sedan; die neemt het interieur over van de A hatchback en kan daardoor pronken met het MBUX multimediasysteem. Een systeem waar ook wij duchtig van onder de indruk waren bij een eerste kennismaken met de nieuwe A hatch. Onder de kap eveneens gekend gerief; een nieuwe 1.3 turbobenzine van Renault met 135 of 160 pk en op een later tijdstip een nieuwe 2-liter met 190 pk. Een 7-traps-automaat, die is standaard.

mercedes-a-class-l-sedan-china-2018

Ben je dus benieuwd hoe de volgende generatie CLA er uit komt te zien? Wel, stiekem heeft Mercedes hier al het antwoord gegeven.

Auteur: Auteur: Yves
Reacties: 3 reacties

Laatst gepubliceerd

Reacties (3)

Plaats een reactie
Labiau Ronny 20:37
afbeelding van Labiau Ronny

Alweer een Topcreatie van Duitse kwaliteit. Ç

Jelledr 10:06
afbeelding van Jelledr

Ziet er enorm goed uit. Al snap ik echt niet wat wij hebben met hatchbacks? Sedans zien er (mits nadeel beperkte kofferklep ingang) veel beter uit.

Alleen die motor? 1.3 van Dacia Renault? Waarom geen 1.8 van Mercedes zelf? Die 2.0 geloof ik in maar die kleine turbo ? Op lange termijn vragen om problemen denk k. Zo een ontwerp verdient beter. In ieder geval niets onder een 1.5.

Mathieu 10:30
afbeelding van Mathieu

Mooie sedan inderdaad!
Maar, je ziet elke wagen ook in zijn topuitvoering. Steek daar 16" onder, een saaie velg of wieldeksel, neem wat chrome weg, getinte ruiten weg, en die wagens zien er al heel anders uit. (ook bij een hatchback hoor)
Als mijn bronnen goed zijn worden de 4-cilinders 1500cc 150pk en 182pk van de Ford Focus nu ook 3 cilinders met cilinderuitschakeling 1500cc met 150 en 175pk.
Het is een trend ah worden, bij bijna alle merken.
Twijfel zelf of ik wacht om deze (Ford Focus) binnen 1,5 jaar 2e hands te kopen, of nu een recente Mazda3 met de 2l in.Mazda is sowieso top, maar de Focus is ook opnieuw vanaf 0 bekeken en zou beter moeten zijn dan de huidige. (Rij zelf met een 1.8 TDCi uit 2007 en vind het een zalige wagen)

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws