WLTP: Opel Insignia GSi is kort leven beschoren

opel-insignia-gsi-diesel

Met de nakende overgang naar de WLTP-cyclus bijt er weer eentje in het stof. Opel heeft besloten haar 2-liter benzinemotor vanaf september te schrappen. Waardoor onder andere de Insignia GSi verder zal moeten strijden met enkel nog een dieselmotor.

Zuur, heel zuur natuurlijk. Met grote trom een jaartje geleden de GSi-badge terug vanonder het stof halen om dan tot de vaststelling te komen dat je niet enkel verkocht bent aan Peugeot Citroen (PSA) maar dat een nieuwe emissiemeting om de hoek wacht en het handen vol geld kost om je wagens in een groen daglicht te stellen. Het resultaat? GSi is al terug dood. Enfin, voor een stukje toch.

Opel heeft namelijk beslist dat het niet de tijd, geld en moeite wil investeren om haar 2-liter benzinemotor klaar te stomen voor de Euro 6d Temp-normen (WLTP). Waardoor de Insignia GSi zijn 260 pk sterke turbobenzine verliest. Gek genoeg blijft de 2-liter turbodiesel wel beschikbaar in de GSi, waardoor de strafste Insignia voortaan over 210 dieselpaarden beschikt.

opel-insignia-gsi-2018

Verder geven we graag ook nog even mee dat het dus officieel over en out is voor de 2.0 turbobenzine bij Opel, ook in andere uitvoeringen dan de Insignia GSi. Waardoor het grootste benzineblok in de Opel-stal voortaan de recentere 1.5 Turbo is, met maximaal 165 pk. Of de PSA-ouders binnenkort een oplossing gaan aanreiken is momenteel nog niet geweten, al krijgt de volgende generatie Corsa alvast Franse motoren onder de kap.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws