Nissan GT-R50 doet het met 720 pk! (2018)

nissan-gtr-50-2018_01

De GT-R-badge bij Nissan is vijftig jaar oud dit jaar waardoor de Japanners het maar meer dan logisch vinden om een feestnummer te lanceren. Die krijgt de GT-R50 benaming op een wel heel unieke koets gespeld. 720 pk sterk, dat dan weer wel.

Vijftig jaar GT-R, dat kon Nissan niet zo maar laten passeren. Waardoor het designteam in Europa en de VS de koppen bij elkaar stak om de GT-R50 te creëren. Een soort van moderne interpretatie van de huidige versie die zonder twijfel ook al wat hint naar de nieuwe generatie.
Want het gaat hier een stuk verder dan wat strepen op de motorkap en een embleem op de flank.

nissan-gtr-50-2018

Voor- en achterkant zijn namelijk compleet uniek voor deze GT-R50 en hoewel je langs opzij nog de huidige GT-R kan herkennen is het dak toch net geen 6 centimeter naar beneden gebracht. Het eindresultaat met een zilveren en gouden koetskleur is zowel raar als indrukwekkend. Ook binnen trouwens grote werken, want het dashboard werd grotendeels hertekend. Met pal voor de neus van de chauffeur een digitale instrumentencluster. Zonder twijfel is dit de richting waar ze met de nieuwe uit zullen gaan.

V6 blaast verder

Voorin blijft de door verschillende supercars gevreesde 3.8-liter V6 met twee turbo's liggen. Al levert hij in deze GT-R50 720 pk en 780 Nm. Met dank aan twee gegroeide turbo's. Zowel de versnellingsbak als onderstel kreeg aanpassingen, waardoor deze GT-R50 zonder twijfel de snelste GT-R is die Nissan ooit heeft gemaakt. Klein pijnpunt... Nissan liet maar 1 exemplaar bouwen door ItalDesign.

nissan-gtr-50-2018

Geen productierun dus voor deze GT-R50. Stiekem toch een beetje zonde, want het had het ideale uitzwaaimodel geweest voor de toch wel stevig op leeftijd gerakende GT-R.

UPDATE:

Italdesign heeft geld geroken en zal afhankelijk van de klanteninteresse toch een kleine productierun van 50 stuks draaien. Al is het maar de vraag of ze klanten vinden die 900.000 euro willen ophoesten voor een GT-R.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws