Dodge Challenger SRT Hellcat Redeye: middenvinger naar lage-emissiezone (2018)

dodge-challenger-srt-hellcat-redeye-2018_01

Baas boven baas boven baas, dat is Dodge aan het creëren met haar SRT-lijn. Na de al van de pot gerukte Hellcat is er nu de Hellcat Redeye. 808 pk in je Amerikaanse Musclecar. Dankjewel Trump.

De benzineprijzen staan terug op een laag peil in de US of A en dat zal je gezien hebben aan de auto's die er van de band mogen rollen. Want kleine stadswagen moeten terug plaats ruimen voor heuse Musclecars. Denk maar aan de Ford Mustang, Chevrolet Camaro en deze Dodge Challenger. Die laatste spant zonder twijfel de troon want de vermogens voorin horen eerder thuis in racewagens op Le Mans dan op de openbare weg.

dodge-challenger-srt-hellcat-redeye-2018

Toch zet Dodge geen rem op haar varianten. Zo is er natuurlijk de Challenger SRT Hellcat met zo'n 700 pk en de eigenlijk enkel voor het circuit bedoelde Demon met 840 stuks. Daar komt vanaf modeljaar 2019 de SRT Hellcat Redeye bij. Te herkennen aan de rode ogen van de duivelse kat én... de 6,2 liter-V8 met 808 pk. Jawel, dat las je goed.

dodge-challenger-srt-hellcat-redeye-2018

Dankzij een knoert van een supercharger weet het blok 957 Nm op te wekken waardoor de achterwielaandrijver - dankzij launchcontrol - in 3,5 seconden naar de honderd kan snellen en richting de 327 km/u vliegt. Supercarcijfers, zonder twijfel. En in Europa? In Europa is het wachten op de nieuwste hatchback met CO2-vriendelijke motor. Zo zijn we dan weer wel.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws