Officieel: Audi A1 Citycarver is marketingdroom (2019)

audi a1 citycarver 2019

Audi zwiert een nieuwe marketingterm uit haar en laat de A1 voortaan desgewenst door het leven gaan als A1 Citycarver. Met extra bodemvrijheid en extra plastic op het karkas. Noem 'm echter niet Quattro, want in de stad kom je heus toe met voorwielaandrijving.

Het gerucht van een verhoogde A1 deed al een tijdlang de ronde. Een gerucht dat afvroeg of Audi dan ook een Quattro-vierwielaandrijving onder het kleintje zou steken. Want Audi verwierf tenslotte naam en faam met haar vierwielaandrijving (vraag dat de oer-Quattro maar). De verhoogde A1 is nu hier, heet Citycarver en Audi maakt in de verste verte geen gewag van vierwielaandrijving. Waardoor deze A1 Citycarver, net zoals een VW CrossPolo, het vooral van uiterlijke opsmuk moet hebben.

Design uit de band

Die opsmuk misstaat het kleintje evenwel niet, want dankzij de extra plastic rondom en de hertekende grille is de A1 Citycarver een geinig baasje geworden. Met bakken expressie op nog geen 7 vierkante meter. Het was ooit anders bij Audi. Dat het gros van de koelsleuven zo vals zijn als het gebit van je oma, dat moet je er dan wel even bij nemen. Standaard rolt de Citycarver op 16-duims velgen, optioneel zwiert het merk met de vier ringen 18-duimers onder de carrosserie. Velgen die meteen de bodemvrijheid wat verhogen.

audi a1 citycarver 2019

Al doet ook de ophanging dat, want die duwt de A1 3,4 centimeter de hoogte in. Totaalwinst? 4 centimeter meer bodemvrijheid. Nuttig met alle lokale verkeersdrempels, zonder twijfel.

Munt, koper of oranje?

Binnenin springt de A1 Citycarver iets minder uit de band. Het is te zeggen; hij neemt gewoonweg het interieur van de reguliere A1 over. Niets mis mee, want dat pronkt met een uitermate fraai gestileerd dashboard met genoeg digitaal schermplezier om stedelingen te plezieren. De Citycarver kan je desgewenst krijgen met accenten in het munt, koper of oranje.

audi a1 citycarver 2019

Daarenboven heeft deze A1 Citycarver ook motoren onder de kap. Nee serieus! Audi had het blijkbaar zo druk met de uiterlijke addenda te showen dat ze even vergaten motorisaties mee te geven. Al wil dat hoogstwaarschijnlijk zeggen dat deze Citycarver gewoon de motoren van de reguliere A1 overneemt. Daarbij geen diesels, wel drie- en viercilinder benzines. Vanaf midden augustus kan je bij je lokale Audi-dealer langs om interesse te tonen, eind dit jaar start Audi met de levering. Prijzen? Denk A1 met de prijs van een Spaanse zomerreis er bovenop. Je moet er wat voor over hebben, om de stad te snijden.

Auteur: Auteur: Yves
Reacties: 2 reacties

Laatst gepubliceerd

Reacties (2)

Plaats een reactie
Jelledr 11:41
afbeelding van Jelledr

Standaard op 1-duims velgen? Das weer een nieuwe trend dan. ;-)

Nog een geluk dat wagens alleen op vaste grond blijven en niet kunnen varen. Door die suv's zou er nog een massa plastiek bijkomen.

Yvesw 12:34
afbeelding van Yvesw

Jelledr: Het 6'je achter die 1 is een optie. ;-)

Thnx!

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws