Mercedes vormt haar praktisch georiënteerde B-Klasse om naar een praktische B-Klasse met stekker. De B 250 e is een feit, met een CO2-uitstoot van 32 g/km en een normverbruik van 1.4 l/100 km. Plug-inbusje komt zo...
Met de Europese wetgeving ter hand is Mercedes tot het besef gekomen dat plug-inhybrides de komende jaren het meest fiscaal interessant zullen zijn voor de leasingmarkt en kleine zelfstandigen. En laat dat nu net een markt zijn waar Mercedes een grote koek van opsoupeert. Om de populariteit te kunnen blijven garanderen is het merk met de ster zowat haar gehele gamma aan de stekker aan het steken. Na C-, E- en S-Klasse is er nu ook ruimte voor een A-Klasse plug-inhybride. Gezien de B-Klasse zijn fundamenten deelt met die A besloot Mercedes ook meteen de B aan de stekker te helpen.
Eco-busje
Het resultaat luistert naar B 250 e en gebruikt in de basis net zoals de A-klasse plug-in een 1.3-liter grote viercilinder turbobenzine van 160 pk. Die mag zijn werk voortaan delen met een 100 pk sterke elektromotor die zijn kracht haalt uit een accu van 15.6 kWh. Daardoor weet deze B-Klasse uit te pakken met 218 pk en 450 Nm aan koppel. Kracht die "het busje" omtovert naar een opvallend kwiek baasje. Een sprint naar de honderd neemt 6.8 seconden in beslag. De topsnelheid bedraagt 235 km/u.
Belangrijker zijn natuurlijk de eco-cijfers. Cijfers waarmee de aftrekbaarheid in leasing wordt bepaalt. De B-Klasse "B 250 e" pronkt met 32 g/km CO2 en een normverbruik van 1.4 l/100 km op zijn specificatielijst. De puur elektrische range zweeft ergens tussen de 56 à 67 km. Genoeg voor veel woon-werkverkeer in België. Een Belgische prijs hebben we nog niet, al mag je op zo'n 38.000 euro mikken. Een vanafprijs, uiteraard.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen