
Toyota liet zijn C-HR onder het mes gaan. Dat levert uiteraard visuele wijzigingen op, maar vooral een herschikking van het motorgamma: de benzinemotor verdwijnt, waardoor de gefacelifte Toyota C-HR alleen nog als hybride door het leven gaat.
Toyota’s SUV verdeelt dan wel de meningen met zijn design, maar hij is wel een schot in de roos. Geen drastische stijlwijzigingen dus, maar enkele klassiekers uit het handboek autofacelifts. De onderlip in de voorbumper is voortaan uitgevoerd in koetswerkkleur, terwijl de lichtblokken vooraan en achteraan een nieuw ontwerp krijgen en steeds voorzien zijn van led-technologie.
Byebye benzine
Onder de motorkap wijzigen de zaken grondiger. Met de imminente CO2-deadline van 2021 ruimt de 1.2 Turbo-benzinemotor van 116 pk in de gefacelifte C-HR plaats voor een nieuwe hybridemotor. Nu ja, nieuw: de 2.0 van 184 pk kennen we al uit de Corolla. Hij vervoegt de rangen van de hybride 1.8 van 122 pk. Toyota geeft een CO2-uitstoot op van 109 g/km voor de 1.8 en van 118 g/km voor de 2.0.

Tot slot werkte Toyota nog aan de geluidsisolatie van het interieur, aan de stuurbekrachtiging, en aan de ophanging van de 2.0. Ook het multimediasysteem krijgt een upgrade, met Apple CarPlay en Android Auto.
Recente reacties
Vraag: heeft de levering van jouw nieuwe auto vertraging opgelopen?
Begin februari 2021 een Ford focus ST-line x break 2.0 TDi besteld. Normale levertijd was drie...
Door Ben 1 dag geleden
Duel: Skoda Enyaq 80X vs Mg Marvel R Performance [Video]
Welke auto heb je dan gevonden in de plaats van de Enyaq (met een q)? Ze hebben bijna allemaal...
Door this 1 dag geleden
Vraag: heeft de levering van jouw nieuwe auto vertraging opgelopen?
Ik wacht al 14 maanden op de levering van een mercedes eqc. En deze zit er nog steeds niet aan te...
Door Kris 1 dag geleden
Duel: Skoda Enyaq 80X vs Mg Marvel R Performance [Video]
De Enyak stond op mijn short list, maar de verwachte lever termijn was lang en onzeker, waardoor...
Door RoCo 1 dag geleden