Toyota liet zijn C-HR onder het mes gaan. Dat levert uiteraard visuele wijzigingen op, maar vooral een herschikking van het motorgamma: de benzinemotor verdwijnt, waardoor de gefacelifte Toyota C-HR alleen nog als hybride door het leven gaat.
Toyota’s SUV verdeelt dan wel de meningen met zijn design, maar hij is wel een schot in de roos. Geen drastische stijlwijzigingen dus, maar enkele klassiekers uit het handboek autofacelifts. De onderlip in de voorbumper is voortaan uitgevoerd in koetswerkkleur, terwijl de lichtblokken vooraan en achteraan een nieuw ontwerp krijgen en steeds voorzien zijn van led-technologie.
Byebye benzine
Onder de motorkap wijzigen de zaken grondiger. Met de imminente CO2-deadline van 2021 ruimt de 1.2 Turbo-benzinemotor van 116 pk in de gefacelifte C-HR plaats voor een nieuwe hybridemotor. Nu ja, nieuw: de 2.0 van 184 pk kennen we al uit de Corolla. Hij vervoegt de rangen van de hybride 1.8 van 122 pk. Toyota geeft een CO2-uitstoot op van 109 g/km voor de 1.8 en van 118 g/km voor de 2.0.
Tot slot werkte Toyota nog aan de geluidsisolatie van het interieur, aan de stuurbekrachtiging, en aan de ophanging van de 2.0. Ook het multimediasysteem krijgt een upgrade, met Apple CarPlay en Android Auto.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 10 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 12 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 15 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 16 uur geleden