
Toyota liet zijn C-HR onder het mes gaan. Dat levert uiteraard visuele wijzigingen op, maar vooral een herschikking van het motorgamma: de benzinemotor verdwijnt, waardoor de gefacelifte Toyota C-HR alleen nog als hybride door het leven gaat.
Toyota’s SUV verdeelt dan wel de meningen met zijn design, maar hij is wel een schot in de roos. Geen drastische stijlwijzigingen dus, maar enkele klassiekers uit het handboek autofacelifts. De onderlip in de voorbumper is voortaan uitgevoerd in koetswerkkleur, terwijl de lichtblokken vooraan en achteraan een nieuw ontwerp krijgen en steeds voorzien zijn van led-technologie.
Byebye benzine
Onder de motorkap wijzigen de zaken grondiger. Met de imminente CO2-deadline van 2021 ruimt de 1.2 Turbo-benzinemotor van 116 pk in de gefacelifte C-HR plaats voor een nieuwe hybridemotor. Nu ja, nieuw: de 2.0 van 184 pk kennen we al uit de Corolla. Hij vervoegt de rangen van de hybride 1.8 van 122 pk. Toyota geeft een CO2-uitstoot op van 109 g/km voor de 1.8 en van 118 g/km voor de 2.0.

Tot slot werkte Toyota nog aan de geluidsisolatie van het interieur, aan de stuurbekrachtiging, en aan de ophanging van de 2.0. Ook het multimediasysteem krijgt een upgrade, met Apple CarPlay en Android Auto.
Recente reacties
3 redenen waarom Tesla Cybertruck niet naar Europa komt
Even lelijk als de Dodge RAM hoor. Maar ik ben van mening dat elk zijn eigen smaak heeft en...
Door this 2 dagen geleden
Officieel: Lexus LBX is kleinste Lexus ooit (2023)
wat gaat hij kosten
Door j veldt cv 2 dagen geleden
3 redenen waarom Tesla Cybertruck niet naar Europa komt
Oh nee. Laat hem maar in de US of A. Ik vind hem lelijk. Geef mij dan maar een Dodge RAM die oogt...
Door Ricardo 2 dagen geleden
Honda e na amper 3 jaar op pensioen
Ik heb er op 1 dag eens 3 verschillende gezien op de wegen. Het is wel nog een gek zicht, want...
Door this 2 dagen geleden