
Opel herintroduceerde een tijdje terug de GSi-benaming - om ze vervolgens snel weer af te voeren, wegens niet WLTP-resistente motoren. Maar nu is de naam terug, met een nieuwe motor!
Destijds kwam de Corsa GSi er als latere sportieve variant van de Corsa, net voordat die zijn outfit wisselde voor de huidige. De Opel Insignia GSi onderging hetzelfde lot, want de combinatie was geen lang leven beschoren omdat de benzinemotor niet voldeed aan de WLTP-uitstootnormen.
beetje minder
Nu is hij dus terug, na de facelift, en hij heeft een nieuwe motor onder de kap. En het beste is: je kan hem al gaan zien op het autosalon in Brussel. Geen 260 pk meer uit een 2.0, wel een compleet nieuwe tweeliter benzine met 230 pk en 350 Nm. Hij wordt gekoppeld aan een negentrapsautomaat, waarmee hij ook een versnelling meer krijgt dan destijds. Opel is nog druk bezig met chronometertijden maar laat wel weten dat de nieuwe GSi een verbruik van 8,3 tot 8,5 l/100 km heeft. Dat levert een CO2-uitstoot van 193-198 g/km op.

De Insignia GSi heeft recht op vierwielaandrijving en Brembo-remmen. Ook paste Opel het onderstel aan en kreeg de Insignia een directere stuurinrichting. Of die dingen veel afwijken tegenover de pre-facelift, wordt niet beantwoord.
Recente reacties
Optiefans: dit kost de ideale Mazda MX-5 (2023)
Ik zou altijd de sportstoelen nemen
Door Mathias 1 uur geleden
Optiefans: dit kost de ideale Mazda MX-5 (2023)
Klopt helemaal, maar we konden het niet laten ;-) Zonder is hij dus 32.290 euro (en klinkt hij...
Door Joram 4 uur geleden
Google Maps, Waze of TomTom: Welke navigatie gebruik jij in de auto?
Ik had vroeger altyd een TomTom. Maar de laatste tijd, gebruik ik "Here we go" op mijn mobiel....
Door Max 14 uur geleden
Optiefans: dit kost de ideale Mazda MX-5 (2023)
Niet om te willen muggenziften, maar zo'n uitlaat stond wel niet op het lijstje met must-haves. :-P
Door John 14 uur geleden