In de wedloop naar de strengere Europese CO2-normen moet ook Volkswagen een versnelling hoger schakelen. De GTE-plug-inhybridetechnologie wordt binnenkort ook beschikbaar voor de Tiguan en Arteon.
Veel wil Volkswagen nog niet kwijt over de plug-inhybride Tiguan en Arteon, maar de Duitsers laten al wel weten dat die stekkermodellen nog dit jaar zullen volgen. Wel kunnen we op basis van de Passat GTE en nieuwe Golf GTE vermoeden dat de Tiguan en Arteon GTE dezelfde 1.4 TSI zal gebruiken, met een vermogen van om en bij de 150 pk.
Tel daarbij een elektromotor van 115 pk en een batterij met capaciteit van 13 kWh, en je komt uit op een gecombineerd vermogen van meer dan 200 pk (de Passat GTE is goed voor 218 pk, de Golf GTE voor 245). Het elektrische rijbereik zal ongetwijfeld op meer dan 50 WLTP-kilometer uitkomen.
Recente reacties
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Inderdaad, de doorstroming is vaak een probleem geworden op kruispunten. Zoals je aangaf, is gepast...
Door Maarten 2 dagen geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Het is niet omdat jij stilstaat dat er niks meer gebeurt in het verkeer rond je. Eenmaal je...
Door Jitse 2 dagen geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Toch even melding maken: de hoeveelheid keren dat ik al één of meerdere keren langer voor hetzelfde...
Door JL 3 dagen geleden
Vernieuwde Kia Picanto geprijsd: dit betaal je voor de stoere stadswagen (2024)
Jammer, geen hybride!
Door Wout 3 dagen geleden