
Honda heeft zijn derde generatie HR-V voorgesteld. De compacte Japanner gaat voortaan als hybride door het leven en krijgt geheel nieuwe looks.
Ook Honda moet geleidelijk aan steeds meer overschakelen op elektrificatie. De volledig elektrische Honda E is daarbij het boegbeeld, maar ook de CR-V en Jazz staan voortaan onder stroom. Althans, gedeeltelijk, want zij gebruiken een hybride aandrijflijn waarbij de benzinemotor vooral gebruikt wordt om stroom op te wekken voor de elektromotor.

Die technologie heeft Honda ‘e:HEV’ gedoopt, en vindt nu ook zijn weg naar de nieuwe HR-V. Technische details houden de Japanners nog even voor zich, al zullen de specificaties wellicht grotendeels overeenkomen met die van de grotere CR-V. Voor meer details is het weliswaar nog wachten tot het tweede deel van dit jaar.

Eind 2021 staat deze nieuwe HR-V immers in de showrooms, met een vernieuwde stijl die volgens Honda geïnspireerd is door coupés, maar waar wij een klassieke vijfdeurs in zien. Het radiatorrooster is prominent aanwezig, de flanken zijn stevig en glad. Binnenin volgt de nieuwe HR-V het dashboarddesign van de Jazz, en wil hij comfortabel plaats bieden aan vier volwassenen, met beperktere plaats voor een derde passagier op de achterbank. Ook de ‘Magic Seats’ van de Jazz maken in deze HR-V weer hun opwachting.
Recente reacties
Vraag: Moet Volvo een elektrische stationwagen op de markt brengen?
Een goede Cx is belangrijk om het verbruik te drukken, ook elektrisch. Dus die station zal er wel...
Door JL 11 uur geleden
Officieel: Hyundai Bayon is Kona mét koffer (2021)
De Crossland van Hyundai, dus. Ter vervanging van de ix20. (broertje Kia Venga)
Door JL 11 uur geleden
Officieel: Volkswagen Golf GTI Clubsport 45
G'oh ja, in '94 was ik 10 :-D toen kocht ik voornamelijk snoepjes van 1 en 2 BEF om er zoveel...
Door John 11 uur geleden
Officieel: Volkswagen Golf GTI Clubsport 45
Een golf 3 gti uit 1994 had een nieuwprijs van 22770€ rekening houdend met de inflatie is dat...
Door Adriaan 19 uur geleden