Maserati haalt het doek - en het dak - van haar MC20 sportwagen. Die gaat als cabrio door het leven als MC20 Cielo en laat je met open top genieten van de 630 pk sterke "Nettuno-V6" achterin.
Twee jaar na de lancering van de MC20 sportwagen introduceert Maserati nu de cabriovariant. Die lekker Italiaans bekende MC20 Cielo voegt een in 12 seconden weg klappend glazen dakje toe dat met een druk op de knop ondoorzichtig kan worden.
Zo goed als ongewijzigde prestaties
Geen vrees, sportwagenfan! Want de dakconstructie voegt amper 65 kg aan het geheel toe. Waardoor de MC20 Cielo aan de haak 1.550 kg weet te hangen. Klinkt niet weinig voor een sportwagen... maar vergeet niet dat deze sportwagen mag teren op een 3-liter V6 met een bijna vulgaire 630 pk en 730 Nm koppel.
Verlegen om prestaties zit ook deze dakloze variant niet. Met een sprint naar de honderd van om en bij de 3 seconden en een topsnelheid van 320 km/u. Hoe aangenaam het vertoeven is in die cabine aan 320 km/u met het dak er af, dat is een ander verhaal natuurlijk. Al geven we even mee dat de achterruit rechtop staat om te fungeren als windvanger.
Sticker-logo
Grote visuele wijzigingen tussen de coupe en cabrio zijn er eigenlijk niet. Het grote verschil zit 'm misschien achteraan. Want waar de coupe nog een achterruit krijgt met luchtsleuven in de vorm van de Maserati-drietand, krijg je als cabrioklant een sticker van het logo op de klep van de motorbaai.
Helemaal achterin voorziet Maserati eveneens nog wat kofferruimte. Al moet je met een inhoud van 100 liter geen wonderen verwachten. Nu goed, in de neus herbergt Maserati ook nog 50 liter aan stouwruimte. Ach, hoe veel plaats kan een zwembroekje innemen?
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden