![MG Cyberster interior info MG Cyberster interior info](https://autofans.be/sites/default/files/styles/artikel_intro/public/media/2023/MG/anderefotos/mg-cyberster-interieur-4.jpg?itok=4jnEm9Av)
MG heeft er duidelijk haar zinnen op gezet om de lancering van de Cyberster serieus uit te smeren. Na teasers en stukjes van het uiterlijk, krijgen we nu voor het eerst het interieur te zien. Kijk je even mee binnen?
Moest je onder een steen hebben geleefd, MG komt eind dit jaar met de Cyberster op de proppen, een volstrekt elektrische cabrio met roadster-allures. Daarmee is het de eerste in zijn soort - als we even de Tesla Roadster vergeten -, waardoor het niet verrassend is dat er reikhalzend wordt uitgekeken naar deze knaap. Na het desigen krijgen we nu meer info over het interieur.
Comfortsloep
Dat de Cyberster een rasechte tweezitter zou worden was uiteraard al langer duidelijk. Dat hij ongeveer de afmetingen heeft van een BMW Z4 weten we ondertussen ook al. Wat kunnen we dan nog destilleren uit plaatjes van het interieur? Wel, dat MG duidelijk eerder op comfort dan op sportiviteit mikt. Kijk maar eens naar de rode afwerking, de gebogen display voor de neus van de chauffeur en de aluminium details.
![MG Cyberster interior info MG Cyberster interior info](/sites/default/files/styles/artikel_body/public/media/2023/MG/anderefotos/mg-cyberster-interieur-2.jpg?itok=e43SJgGv)
Het lijkt er alvast op dat de Cyberster geen enkel onderdeel leent met andere modellen van de line-up. Een opvallende knoppenwinkel ontfermd zich over de aandrijflijn, het stuur krijgt een felrode knop met daarop het woord "Super". De vleugeldeuren laten zich openen via knoppen op de middenconsole waar ook plaats is voorzien voor de bediening van het stoffen dakje.
Specs
Hoewel we dus nu volledig zicht hebben op het uiterlijk, houdt MG de technisch specs van deze Cyberster nog even onder doek. Echter is er al een hoop informatie wereldkundig gemaakt dankzij de magie van wandelgangen. Daar wordt gefluisterd dat de Cyberster op het platform staat dat we ook kennen van de MG4 en gebruik zal maken van een elektromotor op de achteras van zo'n 340 pk terwijl er ook een vierwielaangedreven variant is met wel eens 544 pk.
![MG Cyberster interior info MG Cyberster interior info](/sites/default/files/styles/artikel_body/public/media/2023/MG/anderefotos/mg_cyberster_2023_4.jpeg?itok=8Iq1eaNG)
Qua accu's zou er dan weer sprake zijn van 64 kWh of 77 kWh. Ook dat gerucht kan wel eens kloppen gezien die batterijen ook beschikbaar zijn in de MG4 op de globale markt.
Recente reacties
Dacia Sandero en Jogger krijgen update met dank aan de EU (2024)
U heeft helemaal gelijk. Er zijn altijd mensen tegen vernieuwingen geweest dat is van alle tijden....
Door Henk Koops 7 uur geleden
Rijtest: BMW 128 ti (2021)
Wat voor de een knijterhard is, is voor de ander perfect acceptabel. Je gaat zelf een nieuwe...
Door this 8 uur geleden
Rijtest: BMW 128 ti (2021)
Beste Stefan en Yves, In hoeverre is deze 128ti bruikbaar in het dagelijks leven? Ik lees vanalles...
Door Mathieu 1 dag geleden
Nieuwe Dacia Duster en Suzuki Swift scoren matig in NCAP-test
Elk onderdeel wordt apart beoordeeld. Een wagen die 70% of minder haald op veiligheid voor de...
Door Claude 1 dag geleden