In de eerste helft van 2024 wist BMW een imposante 1.096.486 auto's te verkopen wereldwijd. Daarmee laat het aartsrivalen Mercedes en Audi in het stof bijten en kroont het zichzelf tot grootste premiummerk ter wereld.
Eén blik in het straatbeeld zegt genoeg natuurlijk; nieuwe BMW's zijn alomtegenwoordig. Dat is niet enkel een Belgisch verschijnsel, ook wereldwijd doet het merk met de blauwe propeller gouden zaakjes. In de eerste helft van 2024 rijfde de BMW 1.096.486 verkopen binnen. Genoeg om zich te kronen tot grootste premiummerk ter wereld.
Hallucinante cijfers
Hoe die 1.096.486 verkopen zich verhouden tegenover die van rivalen Mercedes en BMW? Wel, Mercedes neemt de tweede stek in wereldwijd met 960.000 verkochte auto's in de eerste helft van 2024, terwijl Audi genoegen moet nemen met 833.000 exemplaren. Opmerkelijk, 190,622 van die verkochte BMW's waren volstrekt elektrisch. Een stijging van 24,6% tegenover dezelfde periode vorig jaar. Gaan we even kijken naar Mercedes, dan zien we dat de EV-verkoop gedaald is met 17%.
Ook BMW M doet het voortreffelijk. In de eerste helft van dit jaar werden er al een hallucinante 99,517 M's verkocht. Dat is - geloof het of niet - bijna op het niveau van wat Mini in diezelfde periode wist te verkopen. Mini verkocht namelijk 114,054 auto's in H1 2024. Moeten we dan toch nog érgens slecht nieuws zoeken, dan vinden we dat bij Rolls-Royce dat 11% kleiner werd met 2.819 verkochte auto's. Ach, ze snuiten er waarschijnlijk elke dag hun neus van verdriet met honderd euro biljetten.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen