
BMW heeft een rits aan M Performance-opsmuk voor de nieuwe generatie X5 losgelaten. Gaande van koolstofvezel inlegstukken voor de bumpers tot opgewaardeerde remmen. Alleen... heeft zo'n uit de kluiten gewassen SUV baat bij deze onderdelen?
Het is de geliefkoosde cataloog van M2 en M4-eigenaars, het M Performance Parts-boekje. Want je kan bijna geen enkel van die rakkers tegen komen zonder één stukje M Performance er op geplakt, dan wel koolstofvezel grille of uitlaatsysteem. Het is een verdienmodel waar BMW recht een pagina heeft gescheurd van het MINI-manifest. Want bij MINI is personalisatie koning. En klanten willen grof geld neerleggen voor de personalisatie. Maar is dat ook zo bij een X5?

X5 M Performance
Je kan namelijk stellen dat een X5 M al tart met de afgrond van het koninkrijk genaamd BMW M maar wat met deze M Performance-onderdelen voor de reguliere X5? Een kolos van 2 ton uitrusten met een koolstofvezel "vinnetje" aan de voorbumper, dat zal seconden winnen op het circuit...

Het zegt ons eigenlijk niets. Meer nog, het is tamelijk vulgair. Zelfs die optioneel straffere remmen en het Alcantara-stuurtje met centraal rode streep horen eigenlijk niet thuis op een X5. Al zeker niet op de 30d of op de plug-invariant die Belgen gretig zullen kopen.
Wat vinden jullie hier van?
Recente reacties
Caterham komt in Japanse handen
Zit er niemand in België die dat importeert? Er om gaan naar de UK is nu nog niet zo te ontzien,...
Door Techno Patat 6 uur geleden
Jeroom versiert BMW M2 CS voor Racing Cup Benelux
Had hij ooit ook al niet de Porsche van Tom Boonen beschilderd? Of was dat Kamagurka of Herr Seele...
Door JL 2 dagen geleden
Caterham komt in Japanse handen
Ooit, lang geleden was ik zeer geïnteresseerd om zo een kit car te kopen, heb toen rechtstreeks...
Door Adriaan 2 dagen geleden
Toyota GR 86: Na de GT komt de GR (2021)
de goede oude BMW drie liter 360 tot 400 pk
Door Filip Georgiev 2 dagen geleden