Wie 306 pk in de nieuwe Mini John Cooper Works GP niet genoeg vindt, kan terecht bij de Duitse tuner Manhart. Die pompt het vermogen van de radicale pocket rocket op tot 350 pk. En zoals steeds gaat de creatie niet onopgemerkt voorbij...
De GP-versie is natuurlijk al een radicale variant van de Mini Hatch, met onder meer imposant spoilerwerk en een achterbank die achterwege wordt gelaten om gewicht te verlichten. Maar dat kan nog extremer, vindt Manhart. Samen met het Nederlandse Beek Auto Racing ontwikkelde het de Manhart GP3 F350.
De drukgevoede tweeliter viercilinder onder de motorkap van de John Cooper Works GP ziet daardoor zijn vermogen toenemen van 306 pk en en 450 Nm tot 350 pk en 530 Nm. Dat bereikt Manhart door ingrijpen in het motormanagement, een andere intercooler en een gewijzigde uitlaatlijn, waarvan de tuner zelf zegt dat die niet overal goedgekeurd gaat worden.
Voor de buitenkant voorziet Manhart alleen een opvallende wrap, met eigen 19-duimsvelgen en een verlagingsset van 20 millimeter vooraan en 15 millimeter achteraan. Een uitgebreidere verlagingskit is in volle ontwikkeling, net als een stevigere vermogensupgrade.
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 18 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden