Porsche wordt de laatste weken langs alle kanten belaagd op marketingvlak. Eerst was er Mini dat een mislukte poging waagde om het Duitse sportwagenmerk af te troeven op circuit. Nu komt Nissan weer aankloppen met wat anti-reclame voor Porsche. Nissan had op het Goodwood Festival of Speed een aantal wagens bij die op de flank (hier van de Nissan 370Z) de score bijhielden van het aantal wagens ze op de Nurburgring hadden verslagen.
Ook het BMW- en het Audi -logo kregen een plaatsje, maar bij Porsche schoot dat in het verkeerde keelgat. Men vroeg om het merklogo onmiddellijk te verwijderen vanwege copyright, waarop Nissan het logo verving door het woord 'Porsche'. Andere reclamecampagnes van Nissan zijn iets subtielere hints naar Porsche, met slogans als "Kaisers Chiefed", "The Winner Hans Down", en "The Germans Came Off Wurst" Een groot billboard in de Imax van Londen draagt de slagzin "How to beat the Germans".
Bron: The Guardian
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 21 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden