Porsche lacht niet met Nissan-reclame

Porsche wordt de laatste weken langs alle kanten belaagd op marketingvlak. Eerst was er Mini dat een mislukte poging waagde om het Duitse sportwagenmerk af te troeven op circuit. Nu komt Nissan weer aankloppen met wat anti-reclame voor Porsche. Nissan had op het Goodwood Festival of Speed een aantal wagens bij die op de flank (hier van de Nissan 370Z) de score bijhielden van het aantal wagens ze op de Nurburgring hadden verslagen.

Ook het BMW- en het Audi -logo kregen een plaatsje, maar bij Porsche schoot dat in het verkeerde keelgat. Men vroeg om het merklogo onmiddellijk te verwijderen vanwege copyright, waarop Nissan het logo verving door het woord 'Porsche'. Andere reclamecampagnes van Nissan zijn iets subtielere hints naar Porsche, met slogans als "Kaisers Chiefed", "The Winner Hans Down", en "The Germans Came Off Wurst"  Een groot billboard in de Imax van Londen draagt de slagzin "How to beat the Germans".

Porsche lacht niet met Nissan-reclame

Bron: The Guardian

Laatst gepubliceerd

Reacties (1)

Plaats een reactie
Chuwie 01:45
afbeelding van Chuwie

Provocerend reclame, is ook een goeie aanpak. Ieder zijn manier zekers?

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws