Cayenne en Panamera tellen voor 75% van alle Porsche's

Porsche Cayenne verkopen 2012

Porsche probeert volop hun racing-image hoog te houden, maar lukt dat wel als bakbeesten zoals de Cayenne en de Panamera 75% van hun verkoop uitmaken?

Porsche hoopt dat de nieuwere generatie de rijke sportwagen geschiedenis achter Porsche niet zal vergeten, zo bericht de toonaangevende zakenkrant The Wall Street Journal alvast. Want als wagens zoals de Panamera en de Cayenne 75% van hun verkoop uitmaken kan dat imago wel eens vlug gaan verdwijnen.



Toch zijn deze bakbeesten goed geweest voor Porsche. De kans is immers klein dat wagens zoals de Turbo S en de 918 zouden bestaan zonder het extra geld dat de Cayenne heeft opgebracht. De Cayenne heeft zelfs de reputatie Porsche gered te hebben begin jaren 2000 wat uiteindelijk tot de überporsche Carrera GT zou leiden.

De puristen vinden het maar niets, die wagens, maar de soccer-moms en de boekhouders bij Porsche willen niets liever. Moet Porsche vrezen voor hun imago of zijn de legendarische 959 en 964 tijden lang vervlogen?

Auteur: Auteur: Nathan
Reacties: 2 reacties

Laatst gepubliceerd

Reacties (2)

Plaats een reactie
Vale46 18:44
afbeelding van Vale46

We moeten met zijn allen niet te veel terug kijken naar het verleden.
Volvo maakt bulldozers
yamaha bouwt muziekinstrumenten
lamborghini bouwt tractors
etc ..
Waarom? Omdat ze er winst mee kunnen maken.
Porsche maakt SUV's en plots is heel de wereld tegen?
Liever dat Porsche terug begint met tractors bouwen?

Nathan 19:00
afbeelding van Nathan

Ik heb er niets op tegen hoor, zolang die SUV's maar speelgoed zoals de CGT en de 918 opbrengen ;).

Grote verschil met de bedrijven die jij opnoemt is dat Porsche nog maar 'recent' met de Cayenne op de proppen is gekomen en dat de grenzen sterk gescheiden zijn tussen hun verschillende business-units. Als iemand zegt dat hij met een Yamaha racet dan gaat niemand vragen "ah, in welke toonhoogte doet uw piano dat?" net zoals dat niemand met een V40 ooit de vraag gaat krijgen of hij mee kan helpen met de grondwerken.

Met een Porsche rijden kan tegenwoordig ook betekenen dat je een 2-ton zware Cayenne Diesel met 211 pk hebt, en daar hebben de puristen iets op tegen.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws