Buick, het Amerikaans broertje van Opel verkoopt er de Insignia onder Regal-vlag. Die krijgt in strafste trim een 3.6-liter V6 onder de kap met 310 pk. Een serieuze upgrade tegenover de 2-liter viercilinder die we maximaal in ons Belgenland krijgen. Of we echter een zescilinder mogen verwachten onder de Europese kap?
Kinderen van gescheiden ouders, Opel en Buick. Het is te zeggen, terwijl GM het hoederecht houdt over Buick verkast Opel naar de PSA-groep van Peugeot en Citroën. Het maakt natuurlijk dat er de nodige vraagtekens bestaan over gedeelde modellen. Denk maar over de Ampera-e en de nagelnieuwe Insignia. Die wordt namelijk ook verkocht onder Buick-vlag, met Regal achterop z'n bips gekleefd.
In die Amerikaanse trim de 2-liter viercilinder benzine met 260 pk (400 Nm) die je ook bij ons kan krijgen. Al gaan ze nog een stapje verder, want in de motorbaai lepelen ze ook de 3.6-liter V6 benzine vanuit de Chevrolet Camaro. 310 paarden sterk, goed voor 383 Nm dat naar de vier wielen kan worden gestuurd. Een V6 in een Duitse limousine, het misstaat niet eens. Al is de kans klein dat het blok ooit naar Europa komt nu GM Opel los heeft gelaten.
We branden alvast een kaarsje dat de OPC-versie over zes cilinders mag beschikken.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen