
Elke auto ziet er stoerder uit met verduisterde sierdelen, schijnt het. Eén van de stoerste automerken ter wereld bleef op dat vlak echter conservatief, maar daar komt nu verandering in. Porsche heeft namelijk dit Turbonite-pakketje ontwikkeld, en alle Turbo-modellen krijgen het straks mee... Zonder uitzonderingen.
Weetje van de dag: Porsche vernieuwde zijn logo al zes keer in zijn geschiedenis. Zo groeide het wapenschild eens een maatje, kregen de inscripties een nieuw lettertype of werd de textuur van de donkerrode strepen aangepast; kortom: stuk voor stuk kleine wijzigingen. Wat in 75 jaar dus altijd hetzelfde bleef, was het feit dat het logo bestond uit een goudkleurige basis… En daar gaat Porsche nu een uitzondering in maken.
Turbonite alom
De Stuttgarters hebben namelijk een gloednieuw kleurtje ontwikkeld voor hun Turbo-modellen, en ze noemen het ‘Turbonite’. Ze zijn zo trots op die grijze metallictint dat hij niet alleen verkrijgbaar wordt als lak voor alle Porsche Turbo’s, maar zelfs de achtergrondkleur voor hun merklogo wordt. Zo laat het iconische wapenschild straks het goud achterwege voor een basis uit Turbonite, terwijl de tekening en belettering in het zwart uitgevoerd worden. Daar blijft het echter niet bij, want ook de raamomlijstingen, de velgen, de gordels en een resem sierdelen in het interieur worden gedrapeerd in het Turbonite… Als dat maar niet gaat vervelen.

Nu is het allesbehalve de eerste keer dat exclusieve constructeurs zich schuldig maken aan dergelijke verduisteringspakketjes, al gaat Porsche hier wel heel ver in. Zo wordt deze Turbonite-behandeling — op de koetswerkkleur na — gewoon standaard wordt op alle Turbo-modellen en maken we uit hun persbericht op dat je er zelfs niet van zal kunnen afwijken. Wat het in de praktijk geeft, leren we bij de lancering van de nieuwe Panamera want diens Turbo-versie zal er voor het eerst mee mogen pronken. Nadien keren de overige modellen zich één voor één tot de dark side.
Recente reacties
BMW patenteert ‘iM3’-naam: wordt volgende M3 elektrisch?
Ik vermoed dat de eerste elektrische M wel snoeihard moet gaan. Het lijkt nu dat men de M50/M60...
Door Mr Ponrow 15 uur geleden
Volkswagen ID.7 kost amper 30.000 euro in China... maar
ik zeg je ze willen de hoofdprijs hier. kom op zeg dat is meer dan maal 2! Loon mag wat lager...
Door Kevin 19 uur geleden
Volkswagen ID.7 kost amper 30.000 euro in China... maar
VW heeft alle Europeese klanten beduveld met de sjoemel diesel en hun vervolgens in de kou laten...
Door Scheijen 1 dag geleden
Elektrische Lancia Ypsilon toont eerste stukje interieur… maar wat is het?
de mijna staat al 7 jaar in de garage,samen met het laadstation, met keuringsrapport en medeweten...
Door andre123 1 dag geleden