Een Sport-knop zorgt voor een snellere gasrespons een een aanpassing van de uitlaatklep. Ook gaat het maximale toerental omhoog, terwijl ook de Dynamic Stability Control-instellingen gewijzigd worden. Betere remmen zorgen ervoor dat je alles goed gestopt krijgt, een aangepast uitlaatsysteem zorgt voor wat meer lawaai. De Lotus-CEO verwoordt het als volgt: 'It’s the next level of Evora experience. It communicates with you better, the suspension setting has been fine tuned for added power and control so it responds even more to direction. It’s an instinctual car, the experience is pure.'
**Toch is de Lotus Evora S 87 kg aangekomen. De wagen weegt tegenwoordig 1437 kg. Een 0-100 lukt in 4,8 seconden (wat net evenveel is als een BMW Z4 35is). De topsnelheid van deze Evora S is 278 km/u. Het verbruik ligt op 10,0l/100 km in gemengde cyclus (CO2-uitstoot bedraagt 239g/km).
Nieuw is ook het Intelligent Precision Shift (IPS) als optie, een automatische zesbak waarmee Lotus hoopt een breder doelpubliek aan te spreken, vooral in Azië, Amerika en het Midden-Oosten. Gek genoeg weegt de automaat volgens het persbericht slechts 1.436 kg, een kilootje minder dan de manuele versie dus. De prestaties zijn iets minder, in 5,5 seconden van 0 naar 100, een top van 250 km/u. ook het verbruik ligt lager, met 8,8l/100 km (CO2-uitstoot bedraagt 208 g/km).
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen