Dat maakt van deze i8 een supercar, want hij trekt het sprintje 0-100 km/u in minder dan 5 seconden, 4,6 om exact te zijn. Dankzij zijn hybride-technologie beperkt hij het verbruik tot een theoretische 2,7 l/ 100 km.
De i8 maakt gebruik van een LifeDrive-opbouw, BMW maakt hiervoor gebruik van CFRP (Carbon Fiber Reinforced Plastics). Het accupakket (Lithiu-ion) bevindt zich tussen de voor- en achteras in de Energy Tunnel, met de bedoeling het zwaartepunt zo centraal en zo laag mogelijk te houden. De accu's zijn op twee uur opgeladen en laten je toe om 35 km volledig elektrisch te rijden. Net genoeg voor een familiebezoekje op zondag, even opladen en weer terug, zo lijkt het wel.
De i8 profileert zich als 2+2 met sportieve inborst. Dat merk je aan zijn vermogen en prestaties maar ook zijn lage gewicht (1.480 kg) helpt daraan mee. De bagageruimte blijft beperkt tot 150 liter. De i8 komt als tweede model uit de i-reeks bij de dealer. Verwacht hem daar tegen de tweede helft van 2013.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen