Net als elk ander Chinees consortium zijn ze actief op verschillende vlakken. Opvallend is dat ze al vaker met andere automerken samenwerkten, met als recentste joint-ventures die met Ford (voor motoren) en de PSA-groep. Chang'An bleek een graaggeziene partner als het aankwam op bouwen van auto's in China zelf.
Nu zijn ze dus ook in Europa te zien en ze kozen de IAA uit om hun merk te showen. Goed, ze waren er in 2011 ook al bij en het is afwachten of het ditmaal meer zal worden dan enkel wat zoethoudertjes.
hele reeks
Chang'an laat alvast heel wat verschillende modellen zien. Zo is er de CS75, een crossover, en zijn er ook de Eado XT en Eado Hybrid (met een topsnelheid van 120 km/u). Om het af te maken staat er ook een concept car, de CS95, die een model boven de CS75 aankondigt.
bijdetijds
In tegenstelling tot de Landwinds en Brilliances (van de concurrentie) van een tijd terug, lijkt Chang'an tegenwoordig kwaliteit te bieden. De gebruikte materialen zien er vrij modern uit en het geheel voelt ook vrij zacht. Dé manier om een goede wagen te herkennen is volgens velen nog altijd het dichtslaan van een portier en ook dat stelt niet teleur. Het blijft natuurlijk gissen wat de rijkwaliteiten van de wagens zijn en hoe ze de garantie toepassen. Chang'an heeft voorlopig nog geen verdelers binnen Europa, al hebben ze met een onderzoekscentrum in Nottingham (UK) en Turijn (IT) wel de nodige voorbereidingen getroffen. Daar werd ook aan het design van de CS95 Concept gewerkt, dus wees maar zeker dat die voor Europa bedoeld is.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen