Autonieuws: Officieel

Officieel: Mercedes G-klasse Facelift (2012)

In 1979 lanceerde Mercedes haar offroader voor het eerst. Vandaag in april 2012 lanceert ze een nieuwe generatie van de inmiddels legendarisch geworden SUV. De G-klasse is beschikbaar in 5 varianten, de spannendste daarvan is ongetwijfeld de G65 AMG met zijn bi-turbo V12 en 612 pk.

Mercedes hield de optische wijzigingen eerder bescheiden. Nieuwe LED dagverlichting en nieuwe zijspiegelbehuizing zijn letterlijk de enige twee zaken die volgens het persbericht werd aangepakt. De G-klasse biedt in zijn standaarduitrusting nu ook het COMAND online infotainmentsysteem. Optioneel kan je verder kiezen voor de Blind spot assistent, Parktronic en adaptive cruise control.

De AMG's krijgen standaard 20 inch velgen en rode remklauwen mee. Onder de kap schuilt ofwel een V8 bi-turbo (G63) of een benzineslurpende V12 bi-turbo (G65).

Model
Engine
Displacement cc
kW/hp at rpm
Nm at rpm
l/100 km
CO2 g/km
G 350 BlueTEC
V6 diesel
2987
155/211
at 3400 </div> </td> <td class="cmaTDSolid" valign="top" width="85"> <div class="c2cClass9"> 540 at 1600-2400 </div> </td> <td class="cmaTDSolid" valign="top" width="58"> <div class="c2cClass9"> 11.2 </div> </td> <td class="cmaTDSolid" valign="top" width="49"> <div class="c2cClass9"> 295 </div> </td>

<td class="cmaTDSolid" valign="top" width="83"> <div class="c2cClass9"> <strong>G 500</strong> </div> </td> <td class="cmaTDSolid" valign="top" width="66"> <div class="c2cClass9"> V8 </div> </td> <td class="cmaTDSolid" valign="top" width="76"> <div class="c2cClass9"> 5461 </div> </td> <td class="cmaTDSolid" valign="top" width="93"> <div class="c2cClass9"> 285/388<br />at 6000 </div> </td> <td class="cmaTDSolid" valign="top" width="85"> <div class="c2cClass9"> 530 at 2800-4800 </div> </td> <td class="cmaTDSolid" valign="top" width="58"> <div class="c2cClass9"> 14.9 </div> </td> <td class="cmaTDSolid" valign="top" width="49"> <div class="c2cClass9"> 348 </div> </td>

<td class="cmaTDSolid" valign="top" width="83"> <div class="c2cClass9"> <strong>G 500 Cabriolet</strong> </div> </td> <td class="cmaTDSolid" valign="top" width="66"> <div class="c2cClass9"> V8 </div> </td> <td class="cmaTDSolid" valign="top" width="76"> <div class="c2cClass9"> 5461 </div> </td> <td class="cmaTDSolid" valign="top" width="93"> <div class="c2cClass9"> 285/388<br />at 6000 </div> </td> <td class="cmaTDSolid" valign="top" width="85"> <div class="c2cClass9"> 530 at 2800-4800 </div> </td> <td class="cmaTDSolid" valign="top" width="58"> <div class="c2cClass9"> 14.9 </div> </td> <td class="cmaTDSolid" valign="top" width="49"> <div class="c2cClass9"> 348 </div> </td>

<td class="cmaTDSolid" valign="top" width="83"> <div class="c2cClass9"> <strong>G 63 AMG</strong> </div> </td> <td class="cmaTDSolid" valign="top" width="66"> <div class="c2cClass9"> V8 biturbo </div> </td> <td class="cmaTDSolid" valign="top" width="76"> <div class="c2cClass9"> 5461 </div> </td> <td class="cmaTDSolid" valign="top" width="93"> <div class="c2cClass9"> 400/544<br />at 5500 </div> </td> <td class="cmaTDSolid" valign="top" width="85"> <div class="c2cClass9"> 760 at 2000-5000 </div> </td> <td class="cmaTDSolid" valign="top" width="58"> <div class="c2cClass9"> 13.8 </div> </td> <td class="cmaTDSolid" valign="top" width="49"> <div class="c2cClass9"> 322 </div> </td>

<td class="cmaTDSolid" valign="top" width="83"> <div class="c2cClass9"> <strong>G 65 AMG</strong> </div> </td> <td class="cmaTDSolid" valign="top" width="66"> <div class="c2cClass9"> V12 biturbo </div> </td> <td class="cmaTDSolid" valign="top" width="76"> <div class="c2cClass9"> 5980 </div> </td> <td class="cmaTDSolid" valign="top" width="93"> <div class="c2cClass9"> 450/612<br />at 4300-5600 </div> </td> <td class="cmaTDSolid" valign="top" width="85"> <div class="c2cClass9"> 1000 at 2300-4300 </div> </td> <td class="cmaTDSolid" valign="top" width="58"> <div class="c2cClass9"> 17.0 </div> </td> <td class="cmaTDSolid" valign="top" width="49"> <div class="c2cClass9"> 397 </div> </td>

 

De G-klasse blijft naar goede gewoonte ook best prijzig. In Duitsland zal de G350 BlueTEC 85.311,10 euro kosten. De G500 kost je 99.948,10 euro en de G500 cabrio kost je 100.900,10 euro. De AMG's worden nog wat duurder. De G63 AMG gaat voor minimum 137.180 euro over de toonbank, de G65 is de topper en kost je een ongelooflijke 264.180 euro.

Reactie toevoegen

Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.

Inloggen