Onder de kap van een überlimo moet ook een überblok liggen. We dachten initieel dat de V8 zijn intrede zou doen, maar voorlopig houden ze die nog even in de rekken, allicht tot volgend jaar.
Bij de lancering van de Flying Spur zal enkel de 6.0 liter W12 met dubbele turbo beschikbaar zijn. Dat blok is goed voor 624 pk bij 4.000 rpm en 800 Nm koppel vanaf 2.000 rpm. Het blok werd gekoppeld aan de gekende achttraps versnellingsbak van ZF. Van nul naar honderd doet deze 2.475 kilogram (-50 kg) zware Bentley in amper 4,6 seconden. De topsnelheid ligt op 322 km/u.
Wie zuinige cijfers wil, kan beter even de ogen sluiten. Een gemiddeld verbruik van 14,7 liter, tel er gerust 10 bij, en een CO2 uitstoot van 343 gram per kilometer. De Flying Spur beschikt constant over vierwielaandrijving met een 60/40 verhouding.
Binnenin moest het allemaal luxueuzer worden. De 5,3 meter lange limo biedt een hoop plek en doet dat in alle rust. Zo is de vering is 13 procent zachter geworden. Daarnaast werd er gekozen voor een automatische luchtvering, daardoor zou die uiterst aangenaam op de baan moeten zijn.
Het exterieur past mooi binnen de Bentley-lijn. De snoet is gekende koek en achteraan maken de verticale lichtunits plek voor horizontale exemplaren.
Van een prijs is voorlopig nog niet bekend. Bijzaak ook, want mensen die naar de prijs van deze wagen vragen, zijn sowieso niet het publiek waar Bentley naar op zoek is.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen