Eigenlijk is het systeem er pas binnen twaalf maanden maar Ford laat ons graag weten dat ze aan een systeem voor een nieuwe generatie stuurtechnologie werken. Manoeuvreerbaarheid en rijplezier staan daarbij voorop.
Eigenlijk is de Adaptive Steering zo simpel als het groot is. Bij bij lage snelheid en in beperkte ruimten wordt het makkelijker om met een auto te manoeuvreren, terwijl de auto bij hogere snelheden wendbaarder wordt en het rijplezier toeneemt. Dat doet Ford door de overbrengingsverhouding te laten afhangen van de snelheid. De overbrengingsverghouding is de mate waarin de wielen draaien als je aan het stuur draait.
Het systeem maakt gebruik van een precisiegestuurde regeleenheid die in het stuurwiel is gemonteerd. Hierdoor hoeft het traditionele stuursysteem niet te worden aangepast, verwacht je er dus niet aan om een futuristisch ogend stuurapparaat te zien. De regeleenheid, bestaande uit een elektromotor en een versnellingssysteem, is in staat om stuurinputs te versterken of te reduceren. Het resultaat is een betere rijervaring bij elke snelheid en ongeacht de grootte van de auto.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen