Een brok speelplezier én betaalbaar, dat is het geheime recept van de MX-5. En hoewel we nog geen prijzen of specificaties weten, lijkt al de rest opnieuw te kloppen.
Onder de ton
De nieuwe MX-5 wordt gebouwd op het nieuwe Skyactive-platform waardoor de kleine rakker 100 kilogram minder in de schaal legt. Daardoor zakt zijn totaalgewicht onder de 1.000 kg. De tweezits roadster is ook 10,5 cm korter, 1 cm breder en ligt 2 cm dichter bij de grond. Daarnaast werd de wielbasis 1,5 cm korter en werd de overhang voor- en achteraan met 9 cm ingekort.
Voor de ophanging combineert Mazda dubbele wishbones vooraan met een multilink achteraan.
Modern jasje
Nog kleiner, nog lichter, nog frivoler en vooral, nog knapper. Dat de nieuwe designtaal van Mazda ons kan bekoren mag wel duidelijk zijn. Na de Mazda2, Mazda3, Mazda6 en CX-5 is ook deze MX-5 een kleine parel geworden. Strak getrokken koplampen, iets spitsere snoet, nieuwe grille en achteraan kleinere - opnieuw strakgetrokken - lichtblokken.
Deze Mazda MX-5 ziet er volwassener uit maar blijft herkenbaar, zonder het speelse in zich te verliezen.
Wat er zich onder de kap bevindt werd nog niet meegeven, daarover binnenkort vast meer nieuws. Op het autosalon van Parijs wordt hij officieel voorgesteld.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen