Wat Ferrari en McLaren kan, moeten ze bij Aston Martin ook kunnen. Daarom dat ze de Vulcan lanceren, een circuitbeest met een oplage van maar 24 stuks en een +800 pk sterke 7-liter V12.
Vergeet even dat Aston Martin maatpakken met motoren er in bouwt, want deze Vulcan draagt niet alleen een extreme naam, maar ook een extreem vulgair trainingspak. De voorkant bestaat gewoon uit één grote grille geflankeerd door twee petieterige koplampen. De motorkap kreeg de nodige koelingssleuven en achteraan word je getrakteerd op een enorme diffuser en een knoert van een spoiler.
Het geheel is knap, op z'n eigen manier, maar klassieke gelijnd... verre van. Dat hoeft natuurlijk ook niet, want dit is een pure trackmachine, dus er moest niet gekeken worden naar wettelijke regeltjes.
Oldschool
De uit een carbon monocoque bestaande Vulcan krijgt voorin een 7.0-liter V12 gelepeld. Een motor die in staat is om +800 pk te leveren. Hoeveel hij exact neerzet, dat willen ze bij Aston Martin niet kwijt. Al wordt het blok gepaard aan een sequentiële zesbak. Verder wordt er geen gewag gemaakt van elektrische motoren, een ietwat oldschool set-up lijkt ons.
Stopkracht wordt voorzien door Brembo met carbon ceramische remmen met schijven die 380 mm groot zijn vooraan en 360 mm achteraan. De ophanging is volledig aanpasbaar, maar dat is niet geheel onlogisch voor een circuitwagen.
Weekendhobby
Net zoals de McLaren P1 GTR zal je als eigenaar met de wagen enkel mogen deelnemen aan trainingsprogramma's op het circuit. De vierentwintig gelukkigen - want zoveel exemplaren worden er gemaakt - zullen persoonlijke instructies krijgen van Aston Martin racers en moeten eerst rijden met ander speelgoed zoals de V12 Vantage S, Vantage GT4 en de One-77 om genoeg ervaring op te doen voor de Vulcan. De prijs, die wordt niet meegegeven, maar als je daar naar moet vragen, dan kan je het waarschijnlijk niet betalen...
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen