'American Club Racer', daarvoor staat die 'ACR'. Een benaming die er voor zorgt dat de 8,4-liter V10 van je Viper wordt opgepompt naar 653 pk en 812 Nm. Stevig, maar nog altijd niet Hellcat-stevig natuurlijk. Dat hoeft ook niet, want waar die laatste vooral bestaat om te stoefen aan de toog van je plaatselijk hamburgerkraam, is de Viper ACR gemaakt om circuits op te vreten.
Moet er nog downforce zijn?
Want moest het je nog niet zijn opgevallen, tegenover de reguliere Viper krijgt de ACR-variant een hoop extra spoilerwerk op de carrosserie. Van splitters over heel de voorbumper tot een spoiler achterop waar heel de Subaru-club jaloers op is. Niet voor het optische plezier, want aan 285 km/u zorgen die aanpassingen voor een neerwaartse druk van maar liefst 1 ton.
Verder krijg je een aanpasbare ophanging, een 50:50 gewichtsverdeling en... lichtgewicht vloermatjes. De gewichtswinst daarmee is waarschijnlijk marginaal. Zeker als je bedenkt hoeveel de gemiddelde Amerikaan weegt...
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen