De Haval H6 is dé best verkopende SUV in China, waardoor Belgische designer Pierre Leclercq een belangrijke taak in handen had om de tweede generatie te ontwikkelen. Het resultaat? Een herkenbaar design... gestolen van andere merken.
Het doet pijn, dat de man achter de tweede generatie BMW X5 en broertje X6 zich laat vervallen tot copycatgedrag. Want laat ons eerlijk zijn, de tweede generatie H6 van Haval is een bont allegaartje van al gekende lijnen. Met een snoet van de Audi Q5, achtersteven van een Jeep Cherokee en flank van een Qashqai. Volgens Pierre Leclercq het gevolg van te luisteren naar wat de klanten juist willen. Tja.

Klanten zullen er trouwens met bosjes zijn, want de eerste generatie H6 was ook nog in 2016 de best verkopende SUV in China. Met een oplage ter grote van het jaarlijks nieuw wagenpark in België. Onder de kap een 1.3-liter benzine en een 2-liter turbobenzine. Beide blokken krijgen een 7-traps automaat met dubbele koppeling van Getrag ter beschikking.

Het ziet er allemaal best fraai uit - kijk maar eens naar het interieur -, toch vinden we het zonde dat een designer niet kan doordrukken dat een automerk een eigen lijn nodig heeft...

Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen