De strafste variant van de C-Klasse mag voortaan net zoals de rest van zijn broertjes met een nieuwe snoet voor de dag komen. Kenmerkend aan de C 63 wordt de grille met verticale spijlen. Voorbehouden voor de opperhoofden van de AMG-familie.
Dat ze goed hebben geluisterd bij Mercedes. Want AMG-fans & -kopers waren niet altijd even blij dat de 43- en 63- modellen visueel zo hard op elkaar lijken. De facelift van de C-Klasse moet dat recht zetten. Zo doet de 43 het voortaan met ronde uitlaten (4 stuks) en krijgt de 63 verticale spijlen in de grille. Een designelement dat we ook al op de AMG GT terug vinden. Waardoor Mercedes duidelijk wil maken; staan de stijlen recht omhoog, dan heb je met de big daddy van de AMG-familie te maken.
Verdere nieuwigheden zijn een herwerkte bumperpartij en koplampen. Typisch faceliftgedoe dus. Ook te merken aan het infotainmentscherm dat enkele duimen groeit, doorlopen zoals in de E en S richting de instrumentencluster doet het vooralsnog niet.
Bij het oude
Wie zich verheugde op vermogenswinst bij de update, zoals bij de C 43 is er aan voor de moeite. AMG raakt namelijk niet aan de 4-liter V8 met twee turbo's. Ook niet echt nodig natuurlijk met maximaal 510 pk in de S-versie. De gewone C 63 doet het met 467 pk. Toch is er een belangrijk verschil met de pre-facelift-variant. Want de 7-traps automaat mag plaats ruimen voor de 9-traps-versie.
Die bak moet zorgen voor een vlottere respons en hernemingen. Een sprinttijd? 3,9 seconden voor de Mercedes-AMG C 63 S Coupé. Liever meer deuren of een dak minder? Dan is er natuurlijk ook nog de C 63 als berline, stationwagen en cabrio.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen