Bij de facelift van de Jaguar XF maken de Britten van de gelegenheid gebruik om ook de kleinere XE van een milde hybride dieselaandrijving te voorzien. Een facelift kreeg de D-segmenter eerder al, maar enkele kleinere tweaks konden toch niet ontbreken.
Jaguar plant de nieuwe milde hybride 2.0-viercilinder diesel van de gefaclifte XF ook bij de XE onder de motorkap. Het gaat om dezelfde, 204 pk sterke, Ingeniumdiesel met riemaangedreven starter/generator, die zijn elektrische energie opslaat in een 48-voltbatterij en weer vrijgeeft bij het accelereren en bij start/stopsituaties. Het WLTP-verbruik ligt volgens Jaguar op 4,8 l/100 km, de CO2-uitstoot op 127 g/km.
Onderhuids schakelt het infotainmentsysteem van de XE over naar het nieuwste Pivi Pro-systeem. Dat laat zich nog steeds bedienen via twee schermen: een van 10 duim bovenaan de middenconsole en een van 5,5 duim daaronder. Het nieuwe systeem laat onder meer over-the-air-updates toe om steeds over de recentste software te beschikken. Het 12,3 duim grote digitale instrumentenpaneel werd eveneens verbeterd.
Tot slot is er nog een nieuw ontwerp voor het stuur, en keert de springende jaguar terug op de hoofdsteunen. De zetels krijgen nog een nieuw ruitvormig motief. Bestellen kan vanaf nu, de Jaguar XE heeft een instapprijs vanaf 45.010 euro.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen