Een goeie zes jaar geleden kwam er in Frankrijk een nieuw automerk op de markt. MPM Motors was een sportwagenmerk, een betaalbaar sportwagenmerk. Maar het mocht niet zijn.
In een Facebookpost kondigt het bedrijf het einde aan, na twee jaar trappelen om het hoofd boven water te kunnen houden. Daarin ook een sneer naar de overheid die hen als bedrijf niet ondersteunde. De Corona-crisis die dit jaar volgde gaf het bedrijf - dat op een bepaald moment 200 mensen aan het werk had - de genadeslag.
gamma-uitbreiding
MPM begon in 2014 als nieuw Frans automerk met een betaalbare sportwagen. Het waren geen hoogvliegers qua prestaties maar de wagens hadden tegelijk iets sportief en toch eenvoudig. Een 1.6 van Mitsubishi, voorzien van 100 p voor een prijs van 9.990 euro zonder BTW. Dat leek ons bij de start al een koopje. Maar daar bleef het niet bij, want MPM maakte in het Facebookbericht ook bekend dat de SUV waar ze aan werkten voor 95 procent klaar was. Ook stonden een shooting brake - een break de chasse zoals ze het zo mooi in het Frans zeggen - en een stadsauto op de planning.
Maar het mocht dus niet zijn. Als je nog eens een MPM PS160 tegenkomt, weet dan dat het een exclusief object geworden is.
Het zal nu allemaal snel gaan, volgens MPM. De paar auto's die nog in productie waren worden nog afgeleverd, maar vanaf 10 december gaat het bedrijf in vereffening. Dan worden ook de wagens die niet werden afgehaald verkocht door de vereffenaar.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen